Bővül a lengyel aquaparkpiac
Ugrótornyot és szélvitorlázásra is alkalmas egységet is építenek a már üzemelő krakkói aquaparkban, így további 50-90 ezer látogatóra számítanak az idei 700 ezren felül. A létesítmény ezzel a bővítéssel 15 ezer négyzetméteres beépítettségű lesz. A vízi vidámpark üzlete annyira beindult, hogy időközben Varsóban is megkezdték egy aquapark kialakítását az Olimpic uszoda kibővítésével. Megtetszett az ötlet Wroclaw város önkormányzatának is. Ott a beruházó a német Interspa cég, a társaság 23 millió euróért építi meg a 12 ezer négyzetméteres parkot, amely várhatóan 2006 elején nyithat. Az önkormányzat egynegyed részben birtokosa a vegyesvállalatnak, majd a tervek szerint kiszáll a cégből, ha visszafizették a beruházási összegre felvett több mint 20 millió eurós hitelt. (WBJ)
Bizonytalan a WTC-utód finanszírozása
Továbbra is súlyos nézeteltérések vannak a New Yorkban lerombolt Világkereskedelmi Központ (WTC) helyén fölépítendő irodaépület együttes fejlesztője és a telek tulajdonosa között, ezért a korábbinál is bizonytalanabb, hogy felépülhet-e a komplexum. A Silverstein Properties Inc., illetve a projekt és a telek tulajdonosának számító New York és New Jersey kikötői hatósága azért huzakodik, mert nem tudják eldönteni: milyen mértékben számítsák bele a 9 milliárd dolláros kivitelezési díjba a várt telítettség utáni bérleti díjat. A hatóság éves, kétmilliárd dolláros költségvetéséből öt százalékot hasít ki a WTC-ben lévő cégektől kapott bérleti díj, s minthogy az épületek megsemmisültek, ezt a kieső díjat is követeli a fejlesztőtől. A két fél hat héttel a 2001-es merénylet előtt kötött szerződést, mely szerint akkor is évi 120 millió dollárt kell fizetnie a fejlesztőnek, ha közben lerombolnák a komplexumot. Az előre lekötött bérleti díjat jelenleg a biztosításokból fizetik. (WSJ)
Kelendőek az angol plazák
Az idén rekordösszeg, várhatóan 6,5 milliárd font cserél gazdát a brit kiskereskedelmi ingatlanpiacon. A befektetők étvágya nem csökken, és valószínűleg jövőre is legalább ekkora értékben vásárolnak plazákat, hipermarketeket és áruházakat - derül ki a Cushman & Wakefield Healey & Baker globális ingatlanközvetítő összegzéséből, amit egyebek között a Jef Van Doorslaer vezette részleg készített a cégnél. A legtöbb intézményi befektető a különböző nyugdíjalapok és biztosítótársaságok közül került ki, s egyre több a külföldi, főleg amerikai és ausztrál. Négy éve még 100 bevásárlóközpontot árultak, de alig akadt rájuk vevő. Manapság azonban sokkal alacsonyabbak a kamatok, így lényegesen több a vevőjelölt, s végül a vevő is. ebben az évben eddig 104 központot adtak el, 78 tranzakció lebonyolításával. (Financial Times)
Máris felkapott a Mipim 2005
Öt hónappal a megnyitás előtt máris számos nagy cég regisztrált a március 8. és 11. közötti Mipim nemzetközi ingatlanvásárra és kiállításra. A Cannes-ban évente megrendezett eseményen hagyományosan a piac szinte minden meghatározó szereplője - ingatlanfejlesztők, befektetők, építészek, városok képviselői - megjelenik, így a szakma csúcstalálkozójának számít. Az idén 67 országból több mint 15 ezer résztvevője volt a kiállításnak, de jövőre még nagyszabásúbb lesz a rendezvény: több olyan cég is a kiállítók között lesz, amely eddig még nem jelent meg a Mipimen. (VG)
Javuló eredményre számít a Rodamco
A főleg európai bevásárlóközpontok tulajdonosaként ismert Rodamco Europe NV holland ingatlanos vállalat felfelé módosította egész évre vonatkozó eredmény-előrejelzését, miután a harmadik negyedéves nyeresége megkétszereződött. A jó eredmény (114 millió euró) egyértelműen a növekvő bérleti bevételeknek tudható be. Az éves nyereségemelkedés így vélhetően 5 helyett 7 százalék lesz. A társaság az utóbbi években igyekezett megválni irodaházaitól, s ehelyett plazák építésébe és vásárlásába forgatta a bevételeit. A vállalat a kockázatkezelési üzletágat is erősíteni akarja. Úgy véli ugyanis, hogy ez az ágazat a korábbiaknál is lendületesebb növekedés előtt áll. (Bloomberg)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.