BUX 39,128.27
-1.46%
BUMIX 3,758.38
-0.57%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,246
-3.37%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.72%
+0.29%
0.00%
ZWACK 18,600
+0.54%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,085
-3.56%
-3.14%
-3.15%
-2.52%
-2.42%
OPUS 168.6
-0.24%
-1.79%
-0.61%
0.00%
+0.36%
OTT1 149.2
0.00%
-2.69%
MOL 2,922
-0.95%
-2.26%
ALTEO 2,390
-0.83%
0.00%
-1.62%
EHEP 1,030
-1.90%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.67%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
-0.39%
0.00%
-1.07%
-2.42%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+1.85%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-4.02%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Outletlázban ég Biatorbágy

Kereskedelem. Elhúzni látszik törökbálinti versenytársától a biatorbágyi Premier Outlets Center, s ez immár nemcsak a forgalomban, de a kereskedelmi központ méretét tekintve is egyre nyilvánvalóbb: tegnap ugyanis már a második, 4800 négyzetméteres tömböt adták át, és jövőre egy ennél is nagyobb, 7-8000 négyzetméteres építését kezdik meg.

A most megnyitott részben 27 üzletet alakítottak ki, a beruházás 2,5 milliárd forintba került. A harmadik ütemben további 30-40 üzletet terveznek, így összesen körülbelül 120 egység várja a vásárlókat. Ez a szám már az európai élmezőnybe helyezi a központot – mondta lapunknak Szebenyi Miklós üzemeltetési igazgató. A második részben eddig 20 bolt nyílt meg, és további hét kezdi meg működését augusztus–szeptember során. A bővítéssel összesen 76 üzlet kínálja 17 ezer négyzetméteren a vezető márkák korábbi szezonokból megmaradt termékeit 30–70 százalékos kedvezménnyel. A beruházás második ütemében a három épülettömb felépítésén kívül 450 új parkoló kialakítása, és a környezet rendezése is beletartozott, a munka hét hónapot vett igénybe. A kivitelező a dunaújvárosi Grabarics Kft. volt.

A bővítéssel megjelenő új márkák között megtalálható a Benetton, a 4You, a Gant, a Gin Tonic, a Persona és a Kappa. Ezeken kívül két új kategóriával, játékbolttal és lakástextilüzlettel nőtt a kínálat – tette hozzá Szebenyi Miklós.

Az üzletek átlagos mérete 100–160 négyzetméter, a bérleti szerződéseket tíz évre kötik, a havi bérleti díj 25–30 euró között mozog négyzetméterenként, s ez körülbelül 50-70 százalékkal alacsonyabb, mint a kiemelt fővárosi bevásárlóközpontokban.

A forgalom növekedése az idén eddig 40 százalékos volt a tavalyi év hasonló időszakához képest, a látogatók száma 25-30 százalékkal nőtt. A 2004 végén megnyílt központban eleinte a látogatók fele vásárolt is; ma már 60-65 százaléknál tartanak, s a teljes befejezés után 75-80 százalékra számítanak. A vezető szerint ebben nagy a szerepe annak, hogy az osztrák outletközpontokhoz képest az áruk 70 százaléka esetében – azonos terméket figyelembe véve – a biatorbágyi központ olcsóbb. Ennek pedig az az oka, hogy a magyar üzletvezetőknek nagyobb a mozgástere. VG


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek