BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Outletlázban ég Biatorbágy

Kereskedelem. Elhúzni látszik törökbálinti versenytársától a biatorbágyi Premier Outlets Center, s ez immár nemcsak a forgalomban, de a kereskedelmi központ méretét tekintve is egyre nyilvánvalóbb: tegnap ugyanis már a második, 4800 négyzetméteres tömböt adták át, és jövőre egy ennél is nagyobb, 7-8000 négyzetméteres építését kezdik meg.

A most megnyitott részben 27 üzletet alakítottak ki, a beruházás 2,5 milliárd forintba került. A harmadik ütemben további 30-40 üzletet terveznek, így összesen körülbelül 120 egység várja a vásárlókat. Ez a szám már az európai élmezőnybe helyezi a központot – mondta lapunknak Szebenyi Miklós üzemeltetési igazgató. A második részben eddig 20 bolt nyílt meg, és további hét kezdi meg működését augusztus–szeptember során. A bővítéssel összesen 76 üzlet kínálja 17 ezer négyzetméteren a vezető márkák korábbi szezonokból megmaradt termékeit 30–70 százalékos kedvezménnyel. A beruházás második ütemében a három épülettömb felépítésén kívül 450 új parkoló kialakítása, és a környezet rendezése is beletartozott, a munka hét hónapot vett igénybe. A kivitelező a dunaújvárosi Grabarics Kft. volt.

A bővítéssel megjelenő új márkák között megtalálható a Benetton, a 4You, a Gant, a Gin Tonic, a Persona és a Kappa. Ezeken kívül két új kategóriával, játékbolttal és lakástextilüzlettel nőtt a kínálat – tette hozzá Szebenyi Miklós.

Az üzletek átlagos mérete 100–160 négyzetméter, a bérleti szerződéseket tíz évre kötik, a havi bérleti díj 25–30 euró között mozog négyzetméterenként, s ez körülbelül 50-70 százalékkal alacsonyabb, mint a kiemelt fővárosi bevásárlóközpontokban.

A forgalom növekedése az idén eddig 40 százalékos volt a tavalyi év hasonló időszakához képest, a látogatók száma 25-30 százalékkal nőtt. A 2004 végén megnyílt központban eleinte a látogatók fele vásárolt is; ma már 60-65 százaléknál tartanak, s a teljes befejezés után 75-80 százalékra számítanak. A vezető szerint ebben nagy a szerepe annak, hogy az osztrák outletközpontokhoz képest az áruk 70 százaléka esetében – azonos terméket figyelembe véve – a biatorbágyi központ olcsóbb. Ennek pedig az az oka, hogy a magyar üzletvezetőknek nagyobb a mozgástere. VG


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.