Felével csökkentené az egységnyi áru egységnyi távolságba történő szállításának üzemanyagigényét 2020-ig az általa előállított gépjárműveknél a Scania. A svéd gyártó szerint ez a bioüzemanyag-felhasználás növelésével, a motorok hatékonyságának javításával és üzemanyag-fogyasztásuk csökkentésével érhető el. Hasse Johansson, a Scania kutatás-fejlesztési alelnöke a társaság brüsszeli konferenciáján elmondta: a cél eléréséhez jó alapot biztosít, hogy már 1970–2000 között is megfelezték a fajlagos üzemanyag mennyiségét a motorfejlesztési programok és annak révén, hogy javították a járművek aerodinamikai felépítését, s növelték a szállítási kapacitásukat.
A fejlesztések jelentőségét mutatja, hogy egyetlen liter gázolaj elégetése 2,6 kilogrammal növeli az üvegházhatású szén-dioxid-kibocsátást. Az Európában közlekedő nehézgépjárművek szén-dioxid-emissziója az 1995-ös 190 millióról 2005-re 200 millió tonnára nőtt, 2020-ra pedig 220-230 millióra emelkedhet. Hasse Johansson szerint az azért van így, mert az európai gazdaságok szállítási igénye jobban nő, mint ahogyan a gyártók a fejlesztéseikkel csökkenteni tudják a gépjárművek károsanyag-kibocsátását. Ezért is fontos, hogy az egyes gyártók az iparági átlagnál ambiciózusabb célokat tűzzenek ki.
A cég alig három hónapja mutatta be azt az új, normál méretű, alacsony padlós városi buszt, amelynek károsanyag-kibocsátása a speciális hibrid hajtás révén negyedével kevesebb az eddigi modellekénél. Hagyományos hajtóműve etanollal is közlekedhet, így szén-dioxid-emiszsziója akár 90 százalékkal is csökkenhet. Az első tizenkét, sorozatban gyártott Scania hibrid hajtóműves etanolüzemű buszt a stockholmi városi tömegközlekedési vállalat jövőre és 2009-ben állítja szolgálatba. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.