A kiugróan jó tavalyi évet követően legfeljebb stagnálásra számíthatnak az idén a hazai nyílászárógyártó és -forgalmazó cégek. A múlt évi jó eredményben meghatározó szerepet játszott az új építésű lakások piaca, illetve a panelprogramból, valamint az energiatakarékos megoldásokat támogató, a Nemzeti Energiatakarékossági Program (NEP) keretében kiírt pályázatokból adódó felújítási láz. Azonban a problémák már 2006-ban is jelentkeztek, a hazai gyártók termelési kapacitása meghaladta a keresletet, ráadásul az olcsó, főleg lengyel importtermékek tovább élezték az árversenyt. Ez azt eredményezte, hogy tavaly és az idén is 5 százalék körüli áremelést tudtak csak érvényesíteni a nyílászárógyártók, miközben az üveg ára 2005-höz képest napjainkig 100, az alapprofiloké pedig 7-12 százalékkal nőtt – mondta el Grosser Lagos Enrique. A lengyel termékek jelentős részével kapcsolatban egyébként komoly minőségi kifogások vannak, ezek ügyében az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériumhoz, illetve a fogyasztóvédelemhez fordult a MATA.