A helyiek továbbra is vezetnek
A Budapest mellett immár 13 vidéki nagyvárosban jelen lévő Rádió1 öt dobogós hellyel büszkélkedhet, többel, mint az első hatba mindenütt, ám az első háromba csupán négy megyeszékhelyen – Miskolcon, Pécsett, Salgótarjánban és Veszprémben – bekerült Danubius. Ennél is gyengébben muzsikált a szintén országos hálózatot működtető Juventus, amely egyedül Kecskeméten ért el dobogós hallgatottságot.
A tavaly jelentős arculatváltáson átesett Magyar Rádió két vezető adója közül legalább az egyik minden megyeszékhelyen az első hatba került, 11 vidéki nagyvárosban az MR1-Kossuth és az MR2-Petőfi egyaránt „pontszerző” helyen végzett. Az MR2-Petőfi ráadásul egy dobogós helyet is begyűjtött: Pécsett a Sláger és a Danubius után a közrádió zeneadója volt a harmadik leghallgatottabb.
A hallgatottság persze nem tükrözi feltétlenül a hirdetési bevételekből való részesedést. A magyarországi rádiós reklámpiacon – amelyen az MRSZ becslése szerint 2006-ban tíz-tizenegy milliárd forintot költöttek el a hirdetők, és amelyről a piacvezetők úgy látják, tavaly mintegy öt százalékkal tovább zsugorodott – a bevételek túlnyomó részét a Sláger, a Danubius, a Juventus, a Rádió1 és a Magyar Rádió könyveli el. A főbb szereplők szerint 2008 sem a rádiók éve lesz, bár a gazdaság esetleges élénkülése, valamint a két nagy sportesemény – a labdarúgó Eb és az olimpia – akár bizakodásra is okot adhat.


