BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A helyiek továbbra is vezetnek

A megyeszékhelyek többségében továbbra is valamelyik helyi adó a leghallgatottabb, az országos rádiók közül még leginkább a Sláger tartja a lépést az ottani konkurenciával. A Szonda Ipsos és a GfK Hungária – összesen 18 ezer fő megkérdezésén alapuló – januári telefonos felmérése szerint a 18–49 évesek körében a 18 vidéki megyeszékhely közül 13-ban egy helyi adó elérése a legnagyobb, ötben pedig – Győrött, Pécsett, Szekszárdon, Veszprémben és Zalaegerszegen – a Sláger Rádióé.

A Budapest mellett immár 13 vidéki nagyvárosban jelen lévő Rádió1 öt dobogós hellyel büszkélkedhet, többel, mint az első hatba mindenütt, ám az első háromba csupán négy megyeszékhelyen – Miskolcon, Pécsett, Salgótarjánban és Veszprémben – bekerült Danubius. Ennél is gyengébben muzsikált a szintén országos hálózatot működtető Juventus, amely egyedül Kecskeméten ért el dobogós hallgatottságot.

A tavaly jelentős arculatváltáson átesett Magyar Rádió két vezető adója közül legalább az egyik minden megyeszékhelyen az első hatba került, 11 vidéki nagyvárosban az MR1-Kossuth és az MR2-Petőfi egyaránt „pontszerző” helyen végzett. Az MR2-Petőfi ráadásul egy dobogós helyet is begyűjtött: Pécsett a Sláger és a Danubius után a közrádió zeneadója volt a harmadik leghallgatottabb.

A hallgatottság persze nem tükrözi feltétlenül a hirdetési bevételekből való részesedést. A magyarországi rádiós reklámpiacon – amelyen az MRSZ becslése szerint 2006-ban tíz-tizenegy milliárd forintot költöttek el a hirdetők, és amelyről a piacvezetők úgy látják, tavaly mintegy öt százalékkal tovább zsugorodott – a bevételek túlnyomó részét a Sláger, a Danubius, a Juventus, a Rádió1 és a Magyar Rádió könyveli el. A főbb szereplők szerint 2008 sem a rádiók éve lesz, bár a gazdaság esetleges élénkülése, valamint a két nagy sportesemény – a labdarúgó Eb és az olimpia – akár bizakodásra is okot adhat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.