BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jobb esztendő vár a légi közlekedésre

Légi szállítás. A Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA – International Air Transport Association) tegnap ismertetett adatai szerint 1945 óta nem látott mértékben csökkent tavaly az iparág szolgáltatásai iránti kereslet – derül ki a szervezet által közzétett 2009. decemberi illetve a tavalyi egész éves adatokból. A légi személyszállítás 3,5, a teherszállítás 10,1 százalékkal csökkent a múlt évben az adatok szerint. Giovanni Bisignani, az IATA igazgatója az AFP-nek úgy fogalmazott: 2009 úgy kerül be a történelembe, mint a szektor legrosszabb éve.

Bár a személyszállítás terén a múlt év utolsó hónapjaiban mutatkozott némi javulás, a légitársaságok továbbra is kapacitáslefaragással igyekeznek alkalmazkodni a csökkent kereslethez. Giovanni Bisignani szerint ráadásul a bevétel a forgalom növekedésénél lassabb ütemben áll helyre. A profitabilitás még hosszabb idő alatt áll vissza, és 2010-ben a becslések szerint 5,6 milliárd dollárt veszítenek a világ légitársaságai. A légi ágazat ugyanakkor már túljutott a válság mélypontján: decemberben a forgalom 4,5 százalékkal emelkedett, igaz, a nagyon alacsony 2008-as adathoz képest. A járatok kihasználtsági mutatója az utasforgalomban a 2009-es év egészében 75,6 százalékos volt, 2009 decemberében 77,6 százalékot mutatott. VG

Megy a Boeingnek

A világ második legnagyobb repülőgépgyártója, az amerikai Boeing 1,27 milliárd dollár nyereséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet az egy évvel korábbi 86 milliós veszteséggel szemben.

A cég ennek megfelelően igen optimistán tekint a jövőbe: ha az elhalasztott 787 Dreamliner és a 747–8 Jumbo gyártása beindul, akkor a társaság nyereségessége és cash flow-ja is helyreállhat. Óvatosságot csupán a 777-es repülőgép gyártásának csökkenése, néhány megkurtított védelmi program, valamint piaci kockázatok indokolhatnak.

A cég ennek megfelelően igen optimistán tekint a jövőbe: ha az elhalasztott 787 Dreamliner és a 747–8 Jumbo gyártása beindul, akkor a társaság nyereségessége és cash flow-ja is helyreállhat. Óvatosságot csupán a 777-es repülőgép gyártásának csökkenése, néhány megkurtított védelmi program, valamint piaci kockázatok indokolhatnak.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.