BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Aeroflot bekebelezheti a Rossziját

Az orosz Aeroflot felvásárolhatja Oroszország regionális légitársaságait, ezzel lekerült a napirendről az a korábbi terv is, amely szerint e cégeket a 2008-ban alapított, szentpétervári Rosszija légicégnek kellene beolvasztania, hogy ezáltal az Aeroflot riválisává erősödjön. Igor Levityin közlekedési miniszter javaslata szerint ugyanis az idén rt.-vé kell alakítani a Rossziját, bekebeleztetni vele a regionálisokat, majd az egészet odaadni az Aeroflotnak. Az ötletet Vlagyimir Putyin miniszterelnök elfogadta.

Mégis akadhatnak problémák. Az állami Rosszijának, amely a szállítási volumene alapján ma az ötödik legnagyobb orosz légitársaság, tavaly decemberi adatok szerint hatmilliárd rubelnyi adóssága van. „Gond lehet az is, hogy az Aeroflot kereskedelmi cég, a Rosszija pedig állami, vagyis az előbbibe való beolvasztásához nem elég a kormány döntése” – mutatott rá Kirill Tacsennyikov, az Otkrütije FC vezető elemzője. Szerinte az egyesülés gyakorlati előnyei sem nyilvánvalóak. Hiába nő az egyesüléssel az Aeroflot utasforgalma, ha a részvényesek a magasabb adózott eredményben érdekeltek.

Andrej Rozskov, az IFC Metropol elemzője is arra számít, hogy az Aeroflot arra kéri majd az orosz kormányt, csoportosítsa át a Rosszija adósságait, vagy adjon mellé támogatást. Esetleg alapíthat egy-két leányvállalatot, hogy azokba csoportosítsa át a Rosszijával megörökölt adósságot. Ugyanakkor a cégegyesüléssel az Aeroflot erősítheti távol-keleti, főleg vlagyivosztoki és délkelet-ázsiai pozícióit.

Jevgenyij Sago, az Ingossztrah beruházási és menedzsment-kezelési osztályának vezetője óvatosabb: az Aeroflotba olvasztandó regionálisok kicsik, belpiaci részesedésük 2-5 százalékos, s közülük csak a Rosszijának és a Vlagyivosztoknak van saját repülőtere. A többit át kell szervezni vagy be kell zárni. Nemzeti légitársasága pedig már van Oroszországnak: az SZ7 és a Transzaero, és kész versenyre kelni az Aeroflottal. BHL

Közös tervek körvonalazódnak

Az Aeroflot már a Rosszijával közös, 2011-es tervein dolgozik. A fúzió révén eddigi évi hétmillió utasa helyett jövőre 11 milliót szeretne szállítani Vitalij Szaveljev általános igazgató szerint, akit az RBK idéz. Szaveljev újságírók előtt elmondta, az Aeroflot tavaly jelentősen csökkentette a költségeit és nyereséges volt, ezt rajta kívül a világon csak egyetlen légitársaság mondhatja el magáról.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.