BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az Aeroflot bekebelezheti a Rossziját

Az orosz Aeroflot felvásárolhatja Oroszország regionális légitársaságait, ezzel lekerült a napirendről az a korábbi terv is, amely szerint e cégeket a 2008-ban alapított, szentpétervári Rosszija légicégnek kellene beolvasztania, hogy ezáltal az Aeroflot riválisává erősödjön. Igor Levityin közlekedési miniszter javaslata szerint ugyanis az idén rt.-vé kell alakítani a Rossziját, bekebeleztetni vele a regionálisokat, majd az egészet odaadni az Aeroflotnak. Az ötletet Vlagyimir Putyin miniszterelnök elfogadta.

Mégis akadhatnak problémák. Az állami Rosszijának, amely a szállítási volumene alapján ma az ötödik legnagyobb orosz légitársaság, tavaly decemberi adatok szerint hatmilliárd rubelnyi adóssága van. „Gond lehet az is, hogy az Aeroflot kereskedelmi cég, a Rosszija pedig állami, vagyis az előbbibe való beolvasztásához nem elég a kormány döntése” – mutatott rá Kirill Tacsennyikov, az Otkrütije FC vezető elemzője. Szerinte az egyesülés gyakorlati előnyei sem nyilvánvalóak. Hiába nő az egyesüléssel az Aeroflot utasforgalma, ha a részvényesek a magasabb adózott eredményben érdekeltek.

Andrej Rozskov, az IFC Metropol elemzője is arra számít, hogy az Aeroflot arra kéri majd az orosz kormányt, csoportosítsa át a Rosszija adósságait, vagy adjon mellé támogatást. Esetleg alapíthat egy-két leányvállalatot, hogy azokba csoportosítsa át a Rosszijával megörökölt adósságot. Ugyanakkor a cégegyesüléssel az Aeroflot erősítheti távol-keleti, főleg vlagyivosztoki és délkelet-ázsiai pozícióit.

Jevgenyij Sago, az Ingossztrah beruházási és menedzsment-kezelési osztályának vezetője óvatosabb: az Aeroflotba olvasztandó regionálisok kicsik, belpiaci részesedésük 2-5 százalékos, s közülük csak a Rosszijának és a Vlagyivosztoknak van saját repülőtere. A többit át kell szervezni vagy be kell zárni. Nemzeti légitársasága pedig már van Oroszországnak: az SZ7 és a Transzaero, és kész versenyre kelni az Aeroflottal. BHL

Közös tervek körvonalazódnak

Az Aeroflot már a Rosszijával közös, 2011-es tervein dolgozik. A fúzió révén eddigi évi hétmillió utasa helyett jövőre 11 milliót szeretne szállítani Vitalij Szaveljev általános igazgató szerint, akit az RBK idéz. Szaveljev újságírók előtt elmondta, az Aeroflot tavaly jelentősen csökkentette a költségeit és nyereséges volt, ezt rajta kívül a világon csak egyetlen légitársaság mondhatja el magáról.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek