iPhone vs. Blackberry - A küzdelem kiéleződik
A Strategy Analytics adatai szerint az Apple az idei első negyedévben a globális okos telefon kiszállítások 16,4 százalékát tudhatta magáénak, mindössze 3,3 százalékkal kevesebbet, mint a Blackberry gyártója – jelenti a The Register.
A teljes évet tekintve az Apple két százalékpontot javított, míg a RIM megőrizte a tavalyi pozícióját, 19,7 százalékos részesedéssel. Persze, egyelőre egyik cég sem veheti fel a versenyt a Nokiával, a finn óriás egy év alatt tovább növelte részesedését és az idei első negyedévben a piac kereken 40 százalékát tudhatta magáénak.
Az Apple az első három hónapnan 8,8 millió iPhone-t értékesített, ezzel az almás vállalat a legnagyobb amerikai telefongyártóvá vált, megelőzve a hátrányát lassan ledolgozó Motorolát. Ami az okos telefon egészét illeti: január és március között összesen 53,7 millió készüléket vásároltak meg, csaknem másfélszer annyit, mint 2009 első negyedévében.


