Cégvilág

Hiú nép a magyar: egyre többet költünk szemránckrémre

Idén stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca – kiskereskedelmi forgalmuk nem változott a január és augusztus közötti időszakban – tette közzé felmérését a Nielsen piackutató. Eszerint értékben is, mennyiségben is nőtt többek közt a toalett papír, mosogatószer, szappan, rovarirtó, konyhai törlőkendő, arc- és szemránckrém, továbbá egészségügyi betét eladása.

Stabilizálódik a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk ugyanis nem változott idén január-augusztusban, a tavalyi első nyolc hónaphoz viszonyítva, sem értéket, sem mennyiséget tekintve. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen az évi 300 milliárd forintot meghaladó piacról.

A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalett papír, mosogatószer, szappan, rovarirtó, konyhai törlőkendő, arc- és szemránckrém, továbbá egészségügyi betét bolti eladása, múlt év január-augusztushoz képest – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

A bolttípusok között növekvő ütemben erősödött a drogériák pozíciója. Forgalmuk értékben 6, mennyiségben pedig 4 százalékkal emelkedett az első nyolc hónap során, a tavalyi hasonló időszakkal összevetve.       

Az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyiáruk beszerzése: a hipermarket tartja vezető pozícióját. és az értékben mért eladásokból január-augusztusban 38 százalék jutott rá. Ez 1 százalékponttal kevesebb a tavalyinál. Ugyanakkor a drogéria piaci részesedése 25-ről 27 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. Így a két bolttípus viszi el a forgalom közel kétharmadát.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése alacsony, és általában stabil.  A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első félévi forgalma megközelíti a 200 milliárd forintot.

Nielsen toalettpapír drogéria kozmetika hipermarket statisztika vegyiáru piackutatás
Kapcsolódó cikkek