A Philips megkezdte a háromdimenziós (3D) televíziókészülékek gyártását Magyarországon – jelentette be tegnap Székesfehérváron Franz Jursa gyárigazgató. A holland elektronikai konszern jelenleg két gyáregységgel, egy kereskedelmi és egy régiós központtal van jelen Magyarországon, az átlaglétszám 2500 fő körül mozog. Az 1992-ben zöldmezős beruházás keretében létesített fehérvári üzemben ma már nemcsak szórakoztatóelektronikai termékek – televíziók, házi mozik, audiokészülékek –, hanem borotvák és elektromos fogkefék végszerelésével is foglalkoznak. A tévés szegmensen belül az elmúlt hetekben indult meg mozihatású, 21:9 képarányú 3D-s készülékek gyártása. Az év végéig várhatóan 300-400 ezer készül az új modellekből, de jövőre évi egymillióra is felfuthat az összeszerelt mennyiség. Az itt gyártott készülékek a gyáregység szomszédságában található logisztikai központon keresztül a nyugat-európai piacra kerülnek.
A Philips másik magyarországi gyáregysége Tamásiban található, az ottani fényforrásüzemben ugyancsak a közelmúltban bővült a portfólió az energiatakarékos LED-es lámpatestek előállításával – ezt Ingo Strassburger, a világítástechnikai gyár igazgatója jelentette be a tegnapi eseményen. Hozzátette, a piaci felmérések szerint megállíthatatlan a fényforrások digitalizálása, a LED-technológia részaránya a világpiacon jelenleg 7 százalék, de 2020-ra ugyanez a mutató már eléri a 75 százalékot. Megjegyezte, a gyárban felkészültek az egyedi igények szerinti fejlesztésre is, legutóbb a francia Carrefour bízta meg őket ilyen feladattal.
Európa legnagyobb elektronikai konszernje éves bevételének a 30 százaléka már a fejlődő régiókból származik, idesorolható Kelet-Közép-Európa – húzta alá Benedikt Laux, a Philips regionális vezetője. Emlékeztetett rá, az újabb technológiák magyarországi elindításához az elmúlt néhány évben több százmillió forintos beruházást hajtottak végre.
A közelmúltban lapunknak adott interjújában kiemelte, hogy elégedett a magyarországi üzemek teljesítményével és vezetésével. Utóbbiak igyekeznek mindent megtenni azért, hogy a termelési kapacitások itt maradjanak. A külső szemlélő számára nem is látszik, hogy az egyes gyártóhelyeknek milyen küzdelmet kell folytatni azért, hogy meggyőzzék az anyavállalatot: érdemes az adott kapacitásokat az adott helyszínen tartani. Tamásiban, ahol főleg az irodavilágítási, illetve a belső közvilágítási eszközök gyártása folyik, a termékportfólió különösen nagy kihívásoknak van kitéve a Philips más régiós üzemeinek a részéről. Lengyelországban és Romániában, ahol ugyancsak folyik világítótestek gyártása, sokkal nagyobbak az üzleti lehetőségek, nemcsak a szóban forgó piacok mérete és lakosságszáma, hanem a gazdaság állapota miatt is. Az említett országokban ugyanis az egyik fő megrendelő, az építőipar nem került annyira padlóra, mint nálunk.
A Philips régiós üzlete szempontjából Magyarország egy ideje már nem tartozik az élbolyba. Az idén a legnagyobb növekedést Lengyelország érte el, de a gazdaság stabilitását tekintve is a legjobb mutatókkal büszkélkedhet a térségben. A „régiós dobogósok” között a második helyen Románia áll, további, nálunk dinamikusabban fejlődő országok a térségben Litvánia és Szlovénia, ahol már megélénkült a háztartási és szórakoztatóelektronikai piac. Magyarországon tavaly nagy volt a visszaesés. Ebben az évben azonban már kedvezőbb jeleket lát a regionális vezető, úgy véli, mindhárom üzletág – az egészségügyi, az életstíluseszközök és a világítástechnika – visszatérhet az itthon megszokott kerékvágásba.
A legoptimistább a Digitimes Research, amely úgy véli, az ez évi kereslet elérheti a négymilliót is, sőt 3D-képes számítógépekből is legalább másfél millióra lesz igény. Abban viszont egyetértenek a piackutatók, hogy az első években főként az amerikai keresletre építhetnek a gyártók, az idén eladandó menynyiség több mint a felének az USA lesz a felvevőpiaca.
A legoptimistább a Digitimes Research, amely úgy véli, az ez évi kereslet elérheti a négymilliót is, sőt 3D-képes számítógépekből is legalább másfél millióra lesz igény. Abban viszont egyetértenek a piackutatók, hogy az első években főként az amerikai keresletre építhetnek a gyártók, az idén eladandó menynyiség több mint a felének az USA lesz a felvevőpiaca. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.