A netezők többsége online is vásárolna
A világválság hatására stagnáló vásárlási kedv és a tranzakciók számának csökkenése miatt az online piac az elmúlt egy évben nem bővült a korábban megszokott ütemben, de biztató jel a webes vállalkozásoknak, hogy a hazai internethasználók túlnyomó többsége vásárlásainak egy részét is online intézné – többek között ez derült ki a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Report felmérésből. Az előző évi adatokhoz hasonlóan az aktív netezők közel fele rendelt legalább egyszer a világhálón, és további egyharmada próbálta már ki korábban az online vásárlást.
Míg a világ más tájain a legtöbben könyvet, ruházati cikkeket és videót, DVD-t, illetve játékot vásárolnak a weben, addig hazánkban a korábbi évekhez hasonlóan az elektronikai cikkek a legkeresettebbek. A hagyományos vásárlási szokásoknak megfelelően a férfiak interneten is elsősorban elektronikai cikkeket szereznek be, míg a nők leginkább könyveket és ruhaneműket keresnek.
A szállásadóknak is érdemes megjelenniük a világhálón: az online tranzakciót tervezők több mint a harmada ugyanis az elektronikai cikkek és könyvek beszerzése mellett a szállásfoglalást is online intézné. A turizmus más szereplőinek is kedvező terepet jelenthet a világháló: sokan vesznek a weben busz-, vonat- vagy repülőjegyet is. VG