Újabb szilárd beszámolási időszakot tudhat maga mögött a Philips, az adózott eredmény 524 millió euró, ez közel a háromszorosa az egy évvel korábbinak, a 6,2 milliárd eurós bevétel nominálisan 10, összehasonlító árfolyamon egy százalékkal több, mint egy éve – így összegezte a holland elektronikai konszern harmadik negyedévi teljesítményét a csoport elnök-vezérigazgatója. (Az adózott eredmény alakulásában 154 millió euró erejéig része van a félvezető-üzletág még megmaradt részvényeiért kapott vételárnak is.) Gerard Kleisterlee kiemelte, az értékesítéssel különösen elégedettek lehetnek, mivel az üzleti környezet továbbra is törékeny, a felvevőpiacok a nagy fejlett országokban jó esetben még mindig stagnálnak. A fejlődő országokban viszont látványos a fellendülés, ennek nyomán a Philips eladásai nominálisan 19, összehasonlítható árakon 7 százalékkal növekedtek. Ez a térség adja már a csoport bevételeinek egyharmadát.
Európa legnagyobb elektronikai csoportjának három fő üzletága közül az egészségügyi berendezések és a világítástechnikai eszközök jövedelmezőségét és értékesítési teljesítményét jónak minősítette a cégvezető. Előbbi eladásai 14, utóbbié 16 százalékkal nőttek. A szórakoztatóelektronikai, szépségápolási és kis háztartási készülékek gyártásával foglalkozó úgynevezett életstílus-üzletág pedig egyszázalékos bevételnövekedés mellett – a negyedéves beszámoló szerint – a profitabilitásán is javított, ezt főként az utóbbi két termékkategóriának köszönheti.
Az első három negyedév öszszesítése konszernszinten 2 milliárd eurós bevételnövekedést jelez az egy évvel korábbihoz képest, a csoport forgalma meghaladja a 18 milliárdot. Az egymilliárd euróhoz közeli nettó eredmény, figyelembe véve a már említett részvényeladásokat, hatszoros javulást mutat.
Ismert, hogy a holland nagyvállalat meghatározó gyártóbázisokat épített ki az elmúlt húsz évben Magyarországon, ahol jelenleg két gyáregységgel, egy kereskedelmi és egy régiós központtal van jelen, az átlaglétszám 2500 fő körül mozog. Az 1992-ben zöldmezős beruházás keretében létesített fehérvári üzemben ma már nemcsak szórakoztatóelektronikai termékek – televíziók, házi mozik, audiokészülékek –, hanem borotvák és elektromos fogkefék végszerelésével is foglalkoznak. A tévés szegmensen belül az elmúlt hetekben indult meg a 3D-s készülékek gyártása. Az év végéig várhatóan 300-400 ezer készül az új modellekből, de jövőre évi egymillióra is felfuthat az összeszerelt mennyiség. Az itt gyártott készülékek a gyáregység szomszédságában található logisztikai központon keresztül a nyugat-európai piacra kerülnek.
A Philips másik magyarországi gyáregysége Tamásiban található, az ottani fényforrásüzemben ugyancsak a közelmúltban bővült a portfólió az energiatakarékos LED-es lámpatestek előállításával. A piaci felmérések szerint a jövőben a digitális fényforrások iránt jelentős lesz a keresletnövekedés, emiatt a LED-technológia, amelynek a részaránya a világpiacon jelenleg 7 százalék, 2020-ra már elérheti a 75 százalékot. Az újabb technoló-
giák magyarországi elindításához az elmúlt néhány évben több százmillió forintos beruházást hajtott végre a Philips.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.