BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sok pénz megy testápolásra

Az ár a döntő az egészségmegőrző termékek vásárlásakor

Egészségmegőrző vagy szépségápolási termékek vásárlásánál a legtöbb ember döntésében a fogyasztói ár mellett egy-egy márka kedveltsége játssza a legnagyobb szerepet – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 55 országban végzett felmérése. Ezek mérlegelése után a barátok ajánlása, a termékminták, a partner véleménye, a terméktulajdonságok, az ígéretek, valamint az interneten beszerzett információk befolyásolják a hezitálókat. Mindebben a magyar fogyasztók hasonlítanak az európai átlaghoz.

A szegmens vizsgálatát az tette szükségessé, hogy világszerte – Magyarországhoz hasonlóan – a vásárlók egyre több pénzt költenek testápolást és wellnesst szolgáló termékekre a válság időszakában is. Bár a recesszió globálisan sok vásárlási szokást megváltoztatott, a jó megjelenés és a kellemes közérzet továbbra is fontos maradt – vonja le a következtetést az online felmérés. Hazánkban ez év január–augusztusban a kiskereskedelem bevétele nőtt tusfürdőből, fogkrémből, hajfestékből és más hasonló árucikkekből, amelyek az egészség és szépség körébe tartoznak.

Magyarországon a vizsgált termékek leggyakoribb beszerzési helye a szupermarketek és a különböző – patika, drogéria, vegyiáru- – szaküzletek. Utánuk a speciális boltok következnek harminc-, majd az internet tízszázalékos említéssel. A közvélemény-kutatás során kiderült: a válaszadók igen magas aránya szerint a tömegáru ugyanolyan jó, mint a drágább prémium termék. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.