BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiánypótlás a kábelpiacon: a LifeNetwork

Mind fontosabbak a női fogyasztókra koncentráló műsorok, illetve a speciális kábelcsatornák Magyarországon is

Több indoka is van annak, hogy a kábeltelevíziózásban érdemessé vált speciális női csatorna indítása – mutatnak rá a felmérések és kutatások, amelyek (természetes módon) megelőzték az R-time lépését, hogy novembertől többek között két [Origo] csatornát s ezen belül a LifeNetworköt is elkezdték értékesíteni. Ur Frigyes, az R-time kutatási vezetője lapunknak ennek fő indokaként azt mondta, a televíziós reklámpiac körülbelül harmada a különféle női célcsoportokat célozza meg. Ez pedig nem kis tétel, hiszen a mai magyar televíziós piac becsült éves értéke 60-70 milliárd forint.

A leggyakoribb televíziós reklámcélcsoport természetesen az „általános”, a 18–49 éveseké. Ezt követik a különböző női célcsoportok: a 18–49 éves háziaszszonyok, a 18–49 vagy a 18–39 éves nők – sorolta Ur Frigyes. Így aztán az „összesített” női célcsoport már nemcsak a férfiak, de a magas vásárlóerejű 18–49 évesek reklámpiaci fontosságát is jelentősen megelőzi.

Ennek fényében érthető, miért olyan kiemelt jelentőségűek a női fogyasztókra koncentráló műsorok, illetve a speciális kábelcsatornák – mutatott rá a szakértő.

Akkor lép az R-time által értékesített LifeNetwork a kábelpiacra, amikor még viszonylag kisebb a verseny ezen a területen – legalábbis a három-négy évvel ezelőtti állapotokhoz képest, amikor még jócskán elhanyagolták a hölgyeket ebből a szempontból, csak mintegy két éve kezdett jelentősen nőni a női csatornák és műsorok aránya. Habár a közelmúltig a kábeltelevíziózásban a nők nem igen voltak aktívak (hiszen elsősorban a férfiakat és a gyermekeket célozták meg a szolgáltatók), 2006 óta az adatok szerint itt is megkezdődött a változás. Persze ez elsősorban a kínálatnak köszönhető.

S most ez a kínálat tovább nő a LifeNetwork életmódcsatornának köszönhetően, amely tipikus női adóként csábítja a nézőket. A LifeNetwork hiánypótló csatorna, hiszen hétköznapinak tűnő, mégis létfontosságú problémákra és kérdésekre összpontosít az életmód, gyereknevelés, család, betegségek és gyógyítás terén. Feltérképezi az egészség kérdéskörét a táplálkozástól, a testátalakítástól a szenvedélybetegségekig, a szexuális élettől az alternatív gyógyászatig. Sorozataival, dokumentum- és játékfilmjeivel, valamint a naponta jelentkező Life Magazinnal közérthető, szórakoztató formában szól a nézőkhöz. Profiljába többek között ismeretterjesztő filmek (életmód, szépségápolás, hírességek plasztikai műtétei, szexualitás), unscripted, illetve reality show-k tartoznak; foglalkozik családkultúrával, gyerekneveléssel, életmód-tanácsadással (fogyás, testedzés, stílus, szépségápolás, főzés), emellett vetít fikciós filmeket és sorozatokat (például Patch Adams, Mrs. Klinika), illetve dramatizált, valós eseményeken alapuló kórháztörténeteket. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.