- Milyen megfontolásokból tették le a voksukat az Origo két tematikus csatornája, az elsősorban a nőknek szóló LifeNetwork s a férfiakat célzó OzoneNetwork mellett?
- Majdhogynem fordítva tenném fel ezt a kérdést. Ugyanis minket egy meghívásos tenderre invitált az Origo, amelyet a legattraktívabbnak bizonyult ajánlatunkkal sikerült megnyernünk. A LifeNetwork és az OzoneNetwork valamivel több mint egy éve van a piacon. Az Origo csatornák értékesítése a kezdetekkor értelemszerűen házon belül történt, de már az indulásnál cél volt, hogy ezt a feladatot hosszú távon egy olyan partnerre bízzák, amelynek a televíziós reklámidő-értékesítésben a magyar piacon egyedülálló és professzionális tapasztalata van. Így esett a választás az R-time-ra.
- Mit kínálnak önök, illetve mit az Origo az együttműködés keretében? Más szóval milyen a munkamegosztásuk?
- Az R-time a szpotértékesítéssel és a piacról származó információkkal segíti az Origo munkáját. Ők pedig a programstruktúráért, a programokért és a szponzorációért felelnek.
- Miért döntöttek a mellett, hogy a meghívásnak eleget téve pályáznak?
- A rövid válaszom erre: mert mind a két csatorna esetében láttunk, látunk hosszú távú potenciált. A szerződést ezért két évre kötöttük meg, hiszen tudjuk: kis csatornákról van szó, de azzal is tisztában vagyunk, hogy a nézettség felfuttatható. S ezzel párhuzamosan a reklámbevételek is.
- És a hosszabb válasza a kérdésre?
- Mind a LifeNetwork, mind az OzoneNetwork várható nézői összetétele, programja, struktúrája, iránya tulajdonképpen hiánypótló a portfóliónkban. Az előbbi nézettsége valamivel jobb, mint az utóbbié, ezzel együtt mind a két csatornánál az a célunk, hogy két év alatt minimum a duplájára kellene növelni azt, más szóval: meg kell közelíteni az egyszázalékos nézettségi szintet a célcsoporton belül. Egyébként nem mi, hanem ők maguk tűzték ki a maguk számára ezt a célt. Az R-time nagyon sok csatornával dolgozik együtt; minden piaci szegmensben jelen vagyunk, a nagyon fiataloktól a felnőttekig, a nagyon nőies csatornától a legférfiasabbig minden korcsoportot, réteget és igényt ki tudunk már most is szolgálni. A portfóliónk bővítésével pedig még tovább javult a helyzet.
- További portfólióbővítéseket is terveznek?
- Igen, de azért hozzátenném: nem mindenáron akarjuk bővíteni a portfóliónkat, nem vagyunk hajlandók csak azért egy-egy új csatornát illeszteni a portfóliónkba, hogy minél több csatornánk legyen. Ugyanakkor folyamatosan figyeljük a piacot, miként a piaci mozgásokat is. Ugyanis az a célunk, hogy mindenhol jelen legyünk, s teljes, „kerek” portfóliónk legyen.
- S milyennek látja a piacot?
- Nagyon magas a magyar nyelvű csatornák száma az európai átlaghoz képest: jelenleg 91 van, igaz, jelentős részük nem versenyez a kereskedelmi piacon, ám ez utóbbiak száma is folyamatosan és évről évre nő. Ebből is látszik: a piac nagyon telített, ráadásul rendre jelennek meg egymáshoz hasonló tematikájú csatornák. Ami a néző számára is örvendetes, végül így jól jár. A verseny tehát nő, s annak ellenére is lehetnek vesztesek, hogy egy adott célcsoport több időt tölt televíziónézéssel. Erre vannak is példák. Ugyanis ahhoz, hogy egy csatorna kiállja a verseny próbáját, s megfelelő legyen a nézettsége, a néző számára vonzó, jó minőségű programokat kell kínálni, s általában is keresni kell a nézők kegyét. Gondoljon csak bele: régen volt egy vagy két ismeretterjesztő csatorna, s ma hány van. Vagy női reality, életmódcsatornákból több is van a kínálatban. És a szakértők szerint is a fragmentáció folytatódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.