A Google ragaszkodik a régi jó pénzkeresési módszerhez
"A Chrome és a mobil operációs rendszer a platformok kihasználásáról szólnak. Mindegyik ilyen termék az üzleti modellünket szolgálja. Minél több időt töltenek az emberek az interneten, annál többet keresnek és annál nagyobb forgalmat bonyolítunk le a display reklámokkal" – összegezte a Google üzleti elképzelését Sundar Pichai, a cég Chrome projektért felelő alelnöke a Forbesnak.
A Google tehát ugyanazt az üzleti modellt erősíti, amelyet egyesek kritizálnak és amely gyakorlatilag egyetlen pillérre, a keresésre épül. A vállalat elsősorban azért fektet nagy hangsúlyt a böngésző és az operációs rendszer sebességének emelésére, mert ezzel javítja a felhasználói élményt és ebből adódóan az internetezési kedvet is növeli. A vállalat célja, hogy gyakorlatilag minden számítástechnikai tevékenységet a web világába emeljen át.
Ehhez az egyik hasznos eszköz a HTML 5, ennek a protokollnak köszönhetően a programok csaknem olyan sebességgel futtathatóak a neten, mint a helyi PC-n. Pichai az üzleti felhasználók fontosságát is hangsúlyozta, akik véleménye szerint hasznát veszik a felhő alapú alkalmazásoknak, hiszen ezek sokkal gyorsabban frissíthetőek és javíthatóak, mint például a nagy rivális Microsoft szoftverei.


