Európa második legnagyobb chipgyártója komolyan gondolja a joystickkel kormányzott autó elképzelését, erről tanúskodik, hogy Jochen Hanebeck,a cég vezérigazgatója sajtótájékoztatón nyilatkozott az elképzelésről. A mérnökök célja, hogy megszüntessék a mechanikus kapcsolódást a volán és a kerekek között az új elektromos autók esetében.
A múlt évi 15,1 milliárd dollárról 2014-re akár 26,3 milliárd dollárra emelkedhet az autóipari chipgyártás piaca, az Infineon pedig olyan cégekkel ápol kapcsolatot, mint az Audi vagy a kínai Chery. 2008-ban az egy autóban a chipekre jutó költség 251 dollár volt, az Infineon úgy látja, hogy 2016-ra az összeg 333 dollárra emelkedhet. Az elektromos autók elterjedése rendkívül kedvező az informatikai cégeknek, hiszen az autógyártók mindent elkövetnek azért, hogy a drágább, mechanikus alkatrészeket elektronikus vezérlésűekre cseréljék.
Az Infineon részvényeinek értéke 88 százalékkal emelkedett idén, ezzel a Bloomberg Félvezető Világindexe szerint a negyedik legjobban teljesítő cég a szektorban. A német vállalat jelenleg sebességváltókhoz, motorokhoz, légzsákvezérléshez, és kormányzáshoz használt chipeket is gyárt, Az Infineon pedig további területekre is szeretne betörni, Hanebeck szerint ilyen lehet a kéziféket kiváltó elektronikus vezérlésű mechanizmus is.