BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magához tér a nyomtatók piaca

Magyarországon a lakossági ügyfelek részéről mutatkozó kereslet hajtja az irodatechnikai eszközök értékesítését

Ismét élénkül az irodatechnikai eszközök (nyomtatók, fénymásolók, faxok stb.) iránti kereslet Magyarországon, a tendencia ezúttal a globális piaci folyamatokat is hűen tükrözi. Az eladások ugyanis mind világméretekben, mind nálunk ismét növekednek, ráadásul két számjegyű ütemben. Az idei harmadik negyedévben Magyarországon 10 százalékkal több, 80 149 készülék talált gazdára – válaszolta lapunk megkeresésére Fauszt Gábor, az IDC piackutató vezető elemzője. Hozzátette, a piac nálunk is most kezd magához térni a világgazdasági válság óta, amikor igen nagy mértékű visszaesést szenvedett el. Tavaly összességében 22 százalékkal kevesebb irodatechnikai eszközt vásároltak Magyarországon, az idei év egészére 10-15 százalékos pluszt jelez az elemző.

A világ irodatechnikaieszköz-piaca a harmadik negyedben darabszámban közel 31 millió volt, ez éves összevetésben 13 százalékos bővülést jelent, értékben még ennél is nagyobb ütemű, 17 százalékos volt a növekedés, elérte a 14,3 milliárd dollárt.

A gyártók Magyarországon a digitális technológia lakossági terjedésének köszönhetik a piac feléledését, mivel elsősorban az otthoni használatra fejlesztett multifunkciós tintasugaras készülékek iránti kereslet nőtt meg, az idei harmadik negyedévben a többi termékkategóriát inkább stagnálás jellemzi. Nem véletlenül, a lézeres technológiát preferáló cégeknek még nem jött meg az eszközberuházási kedvük. A vállalati piacot alapvetően már nem is a vásárlás, hanem az irodatechnikai jellegű tevékenység kiszervezése jellemzi, az üzleti felhasználók az erre szakosodott szolgáltatókkal szerződnek és a tényleges nyomatszámok után fizetnek.

Ami a vezető márkákat illeti, itt is igazak Magyarországra a globális fejlemények. A piacot nálunk már hosszú évek óta változatlanul a Hewlett-Packard vezeti, igaz, részesedése már nem annyira domináns, mint tíz éve, akkor még bőven 50 százalék feletti piaca volt, ma ugyanez a mutató 40 százalék körüli. Az amerikai márkának a világpiacon 44 százalékos a részesedése. A dobogó másik két fokán két japán cég, a Canon és az Epson áll, itthon és a világban egyaránt.

Ami a készülékek hazai kiskereskedelmi árait illeti, az elemző szerint itt további jelentős árcsökkenésekre nem lehet számítani. A készülékek legtöbbje ugyanis tízezer forint körüli áron kapható, miközben számítások szerint a gyártók igazából csak azokon a gépeken keresnek, amelyeknek az ára meghaladja a 30 ezer forintot. A cégek így inkább a kellékanyagokon igyekeznek behozni a hasznot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.