Október óta egyre több személyautó kelt el az EU-ban, ám a forgalom a bővülés ellenére egyik hónapban sem érte el az azelőtti év azonos időszaka szintjét. Az év egészében 5,5 százalékkal kevesebb, 13,36 millió kocsi talált gazdára, de az elmaradás decemberben már csak 3,2 százalékos volt: ekkor egymillió autót vettek át a kereskedésekben. Tavaly amiatt volt ilyen gyenge a piac, mert véget értek az állami költségvetésből támogatott autócsere-programok, amelyek révén a gyártók nem maradtak ugyan megrendelések nélkül, ám a legkorábban jövőre állhat be a forgalom a vásárlóerőnek megfelelő szintre. Az autóipar teljesítménye az eladáscsökkenés ellenére is bővült az elmúlt évben. Az európai autóipari szövetség legfrissebb összefoglalója szerint szeptember végéig 11,305 millió személyautó készült Európában; ez 13 százalékkal meghaladja ugyan a 2009-es háromnegyed éves mennyiséget, ám 11 százalékkal még mindig kevesebb a 2008 azonos időszakában gyártott darabszámnál.
Az éves eladás Írországban bővült a legjobban: 55 százalékkal, 88 ezer fölé emelkedett a 2009-es 61 százalékos zuhanás után. A második helyen 39 százalékkal és 223,5 ezer darabbal Portugália következett Svédország előtt, ahol 290 ezer kocsi került az utakra, ez közel 36 százalékos bővülés.
A negatív csúcsot a 141,5 ezer darabos Görögország tartja 35,8 százalékos visszaeséssel, majd Bulgária (–29 százalék, 16 ezer) és Magyarország következik, ahol a forgalomba helyezések száma a negyedével, 45 ezerre csökkent. A visszaesés arányában a negyedik az Európa legerősebb piacának számító Németország. Ott úgy kelt el 2,91 millió személyautó, hogy az értékesítési szint 23,4 százalékkal esett. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.