BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Alstom szállítana a MÁV-mozdonyokhoz

A francia Alstom csoport is részt venne a MÁV Trakció Zrt. azon pályázatán, amelyet 25 Bombardier gyártmányú TRAXX és tíz Siemens Taurus mozdonyának fedélzeti forgalomirányítási rendszerrel (ERTMS) való ellátására írt ki. Az ezzel felszerelt vonatok anélkül képesek a hét különböző rendszert használó európai síneken közlekedni, hogy minden olyan forgalomirányítási rendszerrel külön-külön ellássák, amely működési területén áthaladnak. Az ERTMS-es hazai mozdonyok főként Ausztriába, Németországba és Romániába járnak majd.

Balázs Gáspár, az Alstom Transport üzletfejlesztési és értékesítési vezetője cége tegnapi tájékoztatóján elmondta, hogy várakozásai szerint a MÁV hasonló informatikával kívánja majd ellátni hatvan Stadler gyártmányú FLIRT és tíz Bombardier motorvonatát is. A forgalomirányítási rendszerek másik, a pálya mentén telepítendő típusára már kiírt három hazai vonalra pályázatokat a MÁV.

Más fejlesztők is ringbe szállhatnak a Trakció mozdonyainak felszereléséért. Az Alstom fő riválisa a Siemens, az Ansaldo és a Bombardier. Cége erősségét 24 sikeres európai projektjében és az osztrák vasútnak végzett fejlesztésében látja Johannes Braun, az Alstom Austria ügyvezetője. Az ÖBB 90 millió euróért nemrég 449 mozdonyt szereltetett fel alstomos ERTMS-szel. E mozdonyok fedélzeti számítógépei már „megértik” az Ausztriával szomszédos országok egyedi vonatbefolyásoló rendszereinek jeleit.

Az adott piacon az Alstom Hungária részeként egy negyvenfős hazai csapat is jelen van. Ők ellenőrzik az egész Alstom érintett szoftvereit és végzik azok minőségi jóváhagyását. Tavaly közel egymilliárd forint árbevételt értek el. BHL

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.