Az erősödő piaci verseny ellenére a vállalat kozmetikai üzletágának részesedése – immár negyedik éve – minden egyes kategóriában növekedett. A Henkel különösen jó eredményt ért el a hajfestés és hajformázás területén, ahol márkái stabilan őrzik piacvezető pozíciójukat. A fodrásztermékek csökkenő szegmensében a Schwarzkopf Professional – tavalyi eredményeit megismételve – tovább erősítette pozícióját.
A mosó- és háztartási tisztítószerek üzletágat jelentősen érintette a teljes magyar piacon tapasztalható visszaesés. A ragasztástechnológiák területén viszont érezhetően javultak az eredmények, elsősorban az ipari területeknek köszönhetően. Különösen jó évet zárt az elektronikai ipari ragasztók szegmense, így Dieter Knoll szerint mindenképpen indokolt volt, hogy új ragasztógyár építésébe kezdett a társaság 2010 októberében. A Tatabánya–Környe Ipari Parkban épülő Henkel-üzem beruházási értéke 14,7 millió euró, és várhatóan 2012-ig kezdi el működését. Oda települ át egy angliai és egy lengyel üzem termelése, valamint ideköltözik majd a váci ragasztógyár is.
A várhatóan 12 százalékkal dráguló alapanyagárak miatt a cég is áremelésre kényszerült. Az idei évről konkrét célokat nem közöltek, csupán annyi tudható, hogy mindenképpen javulást várnak 2011-ben.
A cégcsoport globális teljesítményéről szólva Dieter Knoll elmondta, hogy tavaly a Henkel az összes üzletágában javította piaci pozícióit, és tovább erősítette vezető márkáit, így a társaság történetében első ízben érte el az árbevétel-arányos megtérülést, a 12 százalék fölötti értéket. „A múlt év igen jól sikerült, így kijelenthetem, hogy a társaság megerősödve lábalt ki a válságból” – tette hozzá.
A konkrét számokról a hazai egység vezetője elmondta, a társaság globális árbevétele 15,1 milliárd euró lett, ez 11,2 százalékos javulást jelent az előző év eredményéhez képest. Az árfolyamhatások kiszűrése utáni árbevétel-bővülés 6,4 százalék, a szerves növekedés 7,0 százalékos volt, ez viszonylag erős növekedést jelent a pénzügyi válság által sújtott 2009-es évhez képest. Az üzemi eredmény 59,5 százalékkal, 1,723 milliárd euróra nőtt. Az egyszeri bevételek, az egyszeri költségek és az átszervezési költségek hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 36,5 százalékkal, 1,364 milliárd euróról 1,862 milliárd euróra emelkedett. Az adózás utáni eredmény 82,0 százalékkal, 628 millióról 1,143 milliárd euróra nőtt.
Az üzletágak globális teljesítményéről kiderült, hogy a ragasztástechnológia kivételesen jól teljesített, az árbevétel növekedése 11,8 százalékot ért el. A kozmetikai üzletág bővülési trendje folytatódott, 4,8 százalék volt a növekedés, így jelentősen jobban teljesített, mint a stagnáló piac egésze. A mosó- és háztartási tisztítószerek üzletágának árbevétele 4,6 százalékkal, 4,319 milliárd euróra nőtt.
A Nyugat-Európából származó árbevétel 4,3 százalékkal, 5,470 milliárd euróra nőtt, Afrika/Közel-Kelet régióban folytatódott a fejlődés, ott az árbevétel 18,7 százalékkal, 901 millió euróra emelkedett. Az észak-amerikai értékesítés 7,0 százalékkal, 2,724 milliárd euróra nőtt. A latin-amerikai régió továbbra is jól teljesít, 19,1 százalékos növekedéssel 982 millió euró árbevételt ért el. A bővülési folyamat leginkább a távol-keleti régióban volt kiemelkedő: az árbevétel 30,8 százalékkal, 2,168 milliárd euróra emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.