BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jövőre indul az új Audi-gyár

A jövő év végén megkezdődhet a próbagyártás az Audi Győrben épülő új autógyárában. A több mint 900 millió eurós beruházás első üteme, a fényezőüzem építése már egy hete folyik az Audi Hungaria Motor Kft. régi telephelyén. Az elmúlt nyáron vásárolt 174 hektáros területen pedig néhány hónapon belül kezdődhet meg az építkezés – jelentette be a cég ügyvezető igazgatója, Thomas Faustmann az autógyár ingolstadti sajtóértekezletén.

Jövő tavasszal már a gépsorokat telepítik az addigra elkészülő összesen 350 négyzetméternyi üzemcsarnokokban, ahol présüzemet, karosszériagyártó üzemet, fényezőt és szereldét egyaránt létesítenek. Az évi 125 ezer gépkocsi kibocsátására képes új autógyár 2013 második negyedétől négy Audi-modell gyárt, ezek egyike lesz az A3 Sedan, amelyet Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a genfi autószalonon mutatott be a múlt héten.

Az Audi Hungaria árbevétele tavaly 4,775 milliárd euróra emelkedett a 2009-es 3,875 milliárdról. Az autógyártó cég győri beruházásainak összértéke meghaladta a 4 milliárd eurót azt követően, hogy a tavalyelőtti 187 millióval szemben 2010-ben 247 millió euró értékű beruházásokat valósítottak meg a több mint hatezer fős gyárban.

Az Audi Hungaria átlagosan másfél havi bérnek megfelelő prémiumot fizet dolgozóinak az elmúlt évben nyújtott teljesítményükért. Az Audi Hungaria Motor Kft. a Volkswagen konszern vezető motorgyártója, ahol sportmodelleket is összeszereltek, és közülük a TT családot kizárólag Győrben készítik a világpiac számára.

Ami az autó-összeszerelést illeti, tizenkét évvel a járműgyártás megkezdése után, novemberben legördült a sorról az ötszázezredik sportkocsi, és december óta már négy modell készül Győrben: a TT Coupé, a TT Roadster és az A3 Cabriolet mellett megindult az RS3 Sportback összeszerelése is. A győri Audi tavaly mintegy 20 százalékkal növelte motortermelését és autógyártását, s 16 új motortípus sorozatgyártását kezdte meg.

Nem okozott meglepetést Rupert Stadler, amikor a tájékoztatón bejelentette: a márka fennállása legjobb évét zárta, és az idén – saját rekordját is megdöntve – már 1,2 millió gépkocsi értékesítését tervezi a világpiacon. A cég az elmúlt évben 15 százalékkal, 1,092 millióra növelte eladott autói számát, így árbevétele 18,8 százalékkal, 35,4 milliárd euróra emelkedett. A megkétszereződött adózott eredmény pedig elérte a 2,59 milliárd eurót.

Azért nem volt meglepő az Audi-vezér keddi bejelentése az 1,2 milliós értékesítési tervről, mert az első kéthavi forgalom alapján már a genfi autószalonon szóba került, hogy az Audi az idei első negyedévben fennállása legjobb háromhavi értékesítési eredményét várja, és az Egyesült Államokban legalább 10 százalékos eladásbővülésre számít.

Az Audi AG beszámolója szerint az elmúlt évben Kínában 43 százalékkal több, 228 ezer darabos eladásával megdöntötte saját rekordját a prémium szegmensben, az Egyesült Államokban pedig átlépte a százezres határt. Peter Schwarzenbauer, az Audi AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja kiemelte: a vállalat arra törekszik, hogy az amerikai értékesítésen belül az A7 Sportback, illetve az A6-os és az A8-as új generációival megduplázza felső kategóriás modelljei arányát. A márka „figyelemre méltó” növekedési potenciált lát az indiai, brazil és orosz piacon. Schwarzenbauer úgy véli, Oroszországban a mostani 18 ezerrel szemben ötvenezer kocsit adhatnak el 2015-ben.

Csúcstervek

Az Audi 11,6 milliárd eurót szán a következő öt évben arra, hogy világszerte új modelleket, üzemeket és technológiákat hozzon létre, miután azt a célt tűzték ki, hogy 2015-ig elhódítják a világ legtöbb luxusautóját gyártó cég címét a BMW-től. Ezért a felsőbb kategóriákban igyekszik erősíteni kínálatát. A támadó ék szerepét az új A6 család tölti be, amely a BMW 5 sorozattal és a Mercedes E-osztállyal szemben száll versenybe.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.