A főként mezőgazdasági gépeket, autóalkatrészeket és berendezéseket gyártó Linamar Hungary Nyrt. papírjait a budapesti tőzsde A kategóriájában jegyzik. Az ajánlat benyújtását megelőző 180 napos forgalommal súlyozott tőzsdei átlagára 2557 forint volt, míg a 360 napi forgalommal súlyozott 2181-et tett ki.
A BÉT honlapján nyilvánosságra hozott közlemény szerint a Linamar csoport stratégiai céljai között cégfelvásárlások is szerepelnek a magyar leányvállalat piaci helyzetének további erősítése érdekében. Ez nem példátlan a cég életében, hiszen 1994-ben megvásárolta a silókukorica-betakarító adapterek, mezőgazdasági kések, pengék és komplett kaszák gyártásával foglalkozó békéscsabai mezőgazdasági gépgyárat.
A Linamar Hungary Autóipari és Gépgyártó Nyrt. évi rendes közgyűlése arról határozott a múlt héten, hogy visszaforgatják a társaságba a tavalyi 444 millió forint adózott nyereséget. Az elmúlt üzleti évben a nyílt végű részvénytársaság árbevétele 27,8 milliárd forint lett, ez jelentős növekedést jelent a 2009-es 22,6 milliárdhoz képest. Az árbevétel főként az autóipari és precíziós megmunkálás üzletágnak köszönhetően nőtt, a költségek emelkedése miatt az adózott eredmény azonban jelentősen csökkent. A termelés önköltsége pedig a forgalom 91,4 százalékáról 92,2 százalékra növekedett az elmúlt év végére.
Tavaly az autóipari alkatrészek értékesítéséből származó árbevétel 7,887 millárd forinttal, vagyis 57,5 százalékkal nőtt. A cég legnagyobb vevője az üzletág bevételének harmadát adó Delphi volt. Az utóbbi társaság romániai leányvállalata számára 1,15 milliárd forint értékben szállítottak dízelpumpaházat a Dacia gépkocsikhoz, Nagy-Britanniába pedig 2,5 milliárdért küldtek különféle alkatrészeket. A forgalom 23 százalékát felvevő Denso Manufacturing számára kilencféle common rail dízeladagolót gyártottak 2,17 milliárd forintért. A Cummins tavalyi rendelésének kétmilliárdos értéke csak a 2008-as évi szint kétharmadát érte el, ez az autóipari divízió forgalmának 19 százalékát tette ki. De a Linamar a Continental számára is szállított közel 750 millió forint értékű dízelpumpaházat, a Grundfos tatabányai gyárának pedig 560 millióért készítettek szivattyút.
A Linamar csoport az autóipari, mozgó ipari nagy teljesítményű és tehergépjárművek, valamint az energia- és fogyasztási termékek gyártóinak a beszállítójaként 37 gyártóüzemet működtet Kanadában, az USA-ban, Mexikóban, Németországban, Magyarországon, Dél-Koreában és Kínában. A gyártóüzemeken kívül a csoportnak Kanadában, Németországban, az Egyesült Államokban és Magyarországon vannak termékfejlesztő központjai.
Cégtörténet
A Linamar alapítója és elnöke, az 1935-ben Magyarországon született Frank Hasenfratz 1957-ben Kanadába emigrált és 1966-ban már olajpumpákat gyártott a Ford of Canada részére. A Linamar Corporation 1986-ban lépett a torontói tőzsdére, 1992-ben pedig megvásárolta az orosházi Mezőgép Rt.-t. Ennek részvényei 1997-ben debütáltak a BÉT-en, majd 2003-ban a Mezőgép megkapta a Linamar Hungary nevet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.