BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Márkaépítő bútorgyártók

A hazai cégek országos galériahálózatot is terveznek

Közös márkát építenek a hazai bútoripari vállalkozások, termékeik ismertté tétele érdekében pedig bemutatótermek hálózatát tervezik Magyarország nagyobb városaiban, az első tegnap nyílt meg Budapesten – jelentette be Wilheim Gábor, a Magyar Bútor és Faipari Szövetség elnöke. Hozzátette: közel háromezer a bútor- és faipari profillal bejegyzett hazai cégek száma, de az ágazat nagyon elaprózott, a vállalkozások 95 százaléka négy-hét fős társaság. Alig néhány vállalat tudott akkorára nőni a rendszerváltás óta, hogy exportra is termeljen. A magyarországi kiskereskedelemben a bútor évi 300 milliárd forintnyi forgalmat képvisel, ennek a 40 százalékát adják a hazai vállalkozások.

A gyártók véleménye szerint ugyanakkor a magyarországi bútoráruházakban nem mutatják be megfelelően a hazai termékeket. Először 2008-ban fogalmazódott meg a közös bemutatóterem ötlete, de az akkor körvonalazódó globális gazdasági válság miatt ez a terv végül nem valósult meg. Két évvel később indult el az első galéria szervezése, hét cég – az Abaúj Bútor Zrt., a BBS Trend Kft., a Cherole Kft., a Karrier Bútor Kft., a Kemabo Kft., a Némethfa Kft. és a Sellaton Design Kft. – részvételével. A 400 négyzetméteres bemutatóterem, amely közületi célú és lakossági termékeket és lakberendezési tanácsadási szolgáltatást egyaránt ajánl, a Terézvárosban nyílt meg.

Wilheim Gábor az esemény kapcsán megjegyezte még, hogy a jelenleg 70 tagot számláló szakmai szövetség a későbbiekben az ország minden nagyvárosában tervezi ehhez hasonló galériák kialakítását, vidéken elsősorban a lakossági igényekhez igazodva. A szakértők jelenleg dolgoznak az ezzel kapcsolatos franchise-koncepció kialakításán.

Ezzel egyidejűleg megszületett a Magyar Bútor márka is, amelynek a logóját minden olyan kiskereskedelmi egységen fel akarják tüntetni, ahol hazai gyártású termékeket is forgalmaznak. Ezzel olyan kis- és közepes méretű magyar tulajdonban lévő cégeket kívánnak piaci előnyhöz juttatni, amelyek erre önállóan, marketingköltség-lehetőségeik korlátai miatt nem lennének képesek. A bútoripari szövetség elnöke évi százmillió forintra teszi a márkaépítés költségét. S. Gy.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.