Orbán Viktor miniszterelnök és a General Motors európai elnöke, Nick Reilly tegnap ünnepélyesen elhelyezte az Opel új szentgotthárdi motorgyárának alapkövét. „A magyar kormány hosszú távú együttműködést kínáló partnert lát a General Motorsban” – jelentette ki Orbán Viktor, s hozzátette: „Magyarország azzal segíti Európát, hogy jó befektetési lehetőséget kínál, hozzájárul ahhoz, hogy a termelő beruházások ne hagyják el a régiót.”
Nick Reilly beszédében elmondta, hogy a világcég Szentgotthárdon három új motorcsaládot gyárt majd, amelyek megfelelnek a legmagasabb, Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normáknak. Az 1992 óta működő, összesen 60 ezer négyzetméteres motor- és hengerfejgyár mellé épülő, 30 ezer négyzetméteres üzem 2012 végétől – ma még fejlesztés alatt álló – középkategóriás benzin- és dízelmotorokat készít az Opel számára, egy évvel később pedig egy kis benzinmotorcsalád sorozatgyártása kezdődik meg.
A jelenlegi 500 millió eurós fejlesztés nagyságrendjét jellemzi, hogy 1991 és 2010 között az Opel mintegy 500 millió eurót fektetett be Szentgotthárdon, s az egység a német márka autógyárainak egyik legfontosabb motorbeszállítójává vált. Az elmúlt húsz évben több mint 6,5 millió motor és 5 millió hengerfej, valamint 85 ezer Opel Astra személygépkocsi készült a gyártósorokon.
Az új üzem a termelés teljes felfuttatásakor évente félmillió motor kiszállítására lesz képes, és a tervek szerint 2015-ig 800-zal bővül a ma 600 fős GM-leányvállalat létszáma. Az idén száz fővel nő a létszám: elsősorban felsőfokú végzettségű műszakiakat – mérnököket és technikusokat – vesznek föl az új gyártástechnológia telepítéséhez. Az első gépsorok összeszerelése már kora ősszel megkezdődhet.
Az Opel 5,5 milliárd forintos állami támogatást kap szentgotthárdi gyárának bővítéséhez, és a Nemzetgazdasági Minisztérium szerint a támogatás öt éven belül megtérül.
„Értelmesebb célokra is lehetne fordítani az adófizetők pénzét, mint autógyárak támogatására” – állapította meg a Levegő Munkacsoport többek között azzal érvelve, hogy az autóipar válságban van. Ezzel szemben soha nem készült a világon annyi autó, mint tavaly. A német járműipari szövetség (VDA) szerint az első negyedévben 1,494 millió személygépkocsit gyártott a német autóipar, 8 százalékkal többet, mint az elmúlt év azonos időszakában.
Azonban 1991 őszén közölték, hogy az Opel akkor legújabb modelljének számító, alsó középkategóriás Astra készül majd a magyar üzemben.
1992. március 12-én legördült a szalagról az első Opel Astra, fél évvel megelőzve az első esztergomi Suzuki Swiftet.
Az Opel 1991 és 2010 között összesen 363 402 autót értékesített Magyarországon.
Azonban 1991 őszén közölték, hogy az Opel akkor legújabb modelljének számító, alsó középkategóriás Astra készül majd a magyar üzemben.
1992. március 12-én legördült a szalagról az első Opel Astra, fél évvel megelőzve az első esztergomi Suzuki Swiftet.
Az Opel 1991 és 2010 között összesen 363 402 autót értékesített Magyarországon. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.