BUX 42,990.47
-0.25%
BUMIX 3,852.18
+1.11%
CETOP20 1,798.64
-1.19%
OTP 9,148
-0.74%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.00%
+0.87%
-1.33%
ZWACK 17,300
-0.29%
0.00%
ANY 1,535
-0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.61%
0.00%
-0.48%
OPUS 156.6
+3.16%
-8.50%
0.00%
0.00%
-1.36%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,834
+0.85%
+0.79%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+4.85%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-13.51%
0.00%
SunDell 46,000
+0.88%
0.00%
+3.31%
+2.60%
-11.11%
+0.75%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
+0.47%
NAP 1,202
-2.28%
0.00%
-4.59%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Reneszánszát éli a skót whisky

A skót whiskygyártók kitörő örömmel fogadják az Ázsia részéről a termékeik iránt mutatkozó fokozott érdeklődést.

Jelenleg 107 lepárló működik Skóciában, ez hússzal több, mint egy évtizede – mondta a Deutsche Wellének Campbell Evans, Skót Whisky Szövetség fogyasztói ügyekért felelős vezetője. Skóciában évente 2,7 milliárd fontos bevételt hoz az ital, a szigetország továbbra is a világ legnagyobb whiskytermelője.

Bár egyelőre a hagyományos piacok, így az Egyesült Államok és Franciaország a legnagyobb whiskyvásárlók, a növekedés motorját a fejlődő országok jelentik. A Szövetség szerint nem csak Indiában és Kínában növekszik a forgalmuk, de a latin-amerikai államokban is. A whiskygyártás reneszánszát éli a skót termelők szerint.

Az ágazat lehetőségeit mutatja, hogy a világ legnagyobb whiskygyártó cége, a Diageo az elmúlt öt évben mintegy 600 millió fontot fektetett a skóciai lepárlók fejlesztésébe és a közelmúltban adott át egy 40 millió fontos üzemet. A 28 whisky lepárlót üzemeltető italgyártó vállalkozás készít a globálisan legnagyobb mennyiségben értékesített skót whiskyt, a Johnnie Walkert.

Evans szerint az ázsiai országokban az előretörés elsősorban a whisky status-szimbólum voltának köszönhető. Mint mondja, Kínában a növekvő középosztály számára legalább annyira fontos, hogy 12 éves skót whiskyt ihasson, mint az obligát Mercedes megvásárlása. A fejlődésből nem csak a Diageóhoz hasonló óriások, de a kis családi vállalkozások is profitálnak, feltéve, hogy exportra termelnek.

A skót whisky helyzete ugyanis éppen a hazai piacon alakul rosszul, mivel az iparág egyelőre nem tudja a whiskynek meghódítani a fiatal generáció tagjait, akik szívesebben isznak gint vagy vodkát. A whiskygyártóknak mindenesetre erős intuíciókkal kell rendelkezniük a jövő keresletét illetően, hiszen ennek az italnak minimum három év az érési ideje, de a gyakorlatban a legtöbb whisky ennél jóval tovább pihen, mielőtt a polcokra kerülne. A szektor bizakodó és szüksége is van az optimizmusra, mivel 40 ezer főt foglalkoztat Skóciában és az ország exportjának 20 százalékát adja.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek