A Toyota Motors bejelentette, a természeti katasztrófát követően Japánban júliusban, a tengerentúli gyárakban pedig várhatóan augusztusban indul újra teljes kapacitással a termelés. A világcég közleménye szerint a Toyota a belföldi üzemek esetében 260 ezer, az észak-amerikai egységekben pedig 35 ezer gépkocsi legyártását törölte a földrengés nyomán akadozó alkatrészellátás miatt. Jelenleg 150-féle alkatrészből van kritikus mértékű hiány, ugyanakkor a japán márka arra számít, novemberben vagy legkésőbb decemberben mindegyik modell esetében visszaáll a szokásos termelési rend.
A március 11-i földrengés és szökőár következtében megszakadt az ellátási lánc, így a belföldi gyárak mellett az európai, amerikai, kínai, de még az ausztráliai Toyota-üzemekben is a megszokottnál jóval kevesebb autó készül. Jelenleg Japánban 50, Észak-Amerikában pedig 30 százalékos kihasználtsággal működnek a gyárak.
A Bloombergnek nyilatkozó elemzők ugyanakkor bizakodók a tervekkel kapcsolatban, főleg, mert a Toyota újraindulása azt is jelenti, hogy belátható időn belül a Nissan és a Honda termelése is felpöröghet.
A Toyota 2008 óta a világ legnagyobb autógyártója, az amerikai General Motorstól (GM) szerezte meg az elsőséget. Azóta viszont szinte megállás nélkül válságkezelésre kényszerül a világméretű gazdasági krízis, a túl erős jen és a visszahívások példa nélküli hosszú sorozata miatt.
Az azonban kétségtelen, hogy a kettős természeti csapásig már szépen kezdett kikapaszkodni a márka a tavalyi hullámvölgyből. A Toyota Motor Europe az első negyedévben az elmúlt év azonos időszakához képest 13 százalékkal több kocsit szállított ki. D. K.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.