BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Útmutatást készítenek a termékelhelyezéshez

Útmutatást készít a Médiatanács a termékelhelyezéssel kapcsolatban, az erről szóló ajánlást a médiaszolgáltatókkal közösen alakítják majd ki – mondta tegnap Kiricsi Karola, a testület szóvivője. A Médiatanács tegnapi döntése értelmében májusban nyilvános meghallgatást tartanak a témáról, a honlapjukon pedig közzéteszik az előkészítő, felkészítést segítő dokumentumokat. A termékmegjelenítésről szóló ajánlás az egyeztetéseket követően várhatóan a nyár elejére készül el.

A termékelhelyezést mint hirdetési formát az új médiatörvény legalizálta, így az év eleje óta már jogszerűen tűnhetnek fel reklámozott termékek a különböző műsorszámokban. A korábbi törvények alapján tavaly 384 törvénysértést megállapító határozatot hozott az ORTT, októbertől pedig a Médiatanács tiltott termékelhelyezéssel kapcsolatban, ebből a burkolt reklámozás miatt 48 esetben elmarasztalták a szolgáltatókat.

A januárban életbe lépett új médiatörvény értelmében a termékmegjelenítés mint reklámozási forma megengedett a mozi- és tévéfilmekben, valamint sorozatokban, sportműsorszámokban és szórakoztató műsorokban, de tilos a hír- és a politikai tájékoztató műsorokban, valamint a vallási, egyházi tartalmúakban. A műsorszámok emellett nem tartalmazhatnak dohánytermékekre, orvosi rendelvényre igénybe vehető gyógyszerre, gyógyászati termékre, fegyverre, lőszerre, robbanóanyagra és a reklámtörvény alapján a kereskedelmi reklámozásból kizárt termékekre vonatkozó termékmegjelenítést, a műsorszám pedig nem hívhat fel közvetlenül áru megvásárlására. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.