Cégvilág

A Top Gear marad - Így karcsúsít a BBC

Egy 121 millió fontos megállapodás keretében megválik magazinüzletágától a BBC Worldwide, a médiacsoport ezentúl inkább a videotartalmaira és digitális szolgáltatásaira koncentrál.

Az üzlet értelmében az Exponent Private Equity felel majd a jövőben a magazinok kiadásáért, értékesítési, licenc vagy kiadói megállapodás keretében.

A szerződés szerint a BBC-hez kevésbé köthető magazinokhoz – ilyen például a kiadói üzletág által elsőként, 1923-ban megjelentetett Radio Times – fűződő jogokat a médiacsoport eladta az új kiadónak.

A többi sajtótermék közül licencmegállapodás alapján az Exponent jelenteti meg a BBC-hez és műsoraihoz köthető olyan kiadványokat, mint a Gardeners’ World és a BBC Wildlife. A legfontosabb márkaneveket – amilyenek a Top Gear, Lonely Planet és Good Food – a BBC megtartotta saját hatáskörben, de szerződéses alapon az új kiadó foglalkozik kiadásukkal.

A megállapodást már jóváhagyta a médiatársaságot irányító testület, a BBC Trust, a tranzakció a brit versenyhatóság elbírálására vár, de az érintettek szerint még idén ősszel lezárulhat. A magazinokhoz kapcsolódó jogok mellett az Exponent megvásárolja a BBC előfizetésekkel foglalkozó üzletágának ötven százalékát is, és ennek megfelelő részesedést szerez a terjesztő cégben.

top gear magazin BBC good food lonely planet
Kapcsolódó cikkek