Jelentés. A dráguló nyersanyagok ellenére is növelte az év második negyedében a nyereségét és árbevételét a német Henkel csoport. A fogyasztási- és vegyicikk-gyártó társaság bevétele 1,6 százalékkal, 3,95 milliárd euróra nőtt a vizsgált időszakban, a szerves növekedés pedig 6,3 százalékos volt. Üzemi eredménye 27,5 százalékkal, 357 millió euróra javult az egy évvel korábbiról, míg adózott eredménye 366 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 273 millió euróról. Közlése szerint a 2009 után először végrehajtott áremelésnek is köszönhető a jó eredmény.
A társaság pozitív eredményéhez mindhárom divízió hozzájárult. A mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág 3,7, a kozmetikai üzletág 5,4, az Adhesive Technologies (ragasztási) üzletág pedig igen sikeres negyedév után 8,9 százalékos növekedést produkált.
„Az erős verseny, az emelkedő alapanyagárak, és a bizonytalan környezet további kihívásokat tartogat. Folytatjuk struktúránk alakítását, hogy rugalmasabban reagálhassunl piacaink változásaira s hogy kontroll alatt tarthassuk költségeinket” – mondta Kasper Rorsted cégvezér. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.