BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hasítanak a német luxusmárkák - Autópiac, most

Szeptemberben 1,1 százalékkal 1,271 millióra bővült az EU és az EFTA-országok autópiaca a tavalyi szeptemberhez képest, pedig augusztusban a közel 8 százalékos növekedés már reményekkel töltötte el a gyártókat.

A háromnegyedéves 10,462 millió darabos értékesítés pedig 0,8 százalékkal marad el az elmúlt év azonos időszakának eredményétől. Nagy-Britannia vezeti a legnagyobb piacok listáját, a tavalyi szeptemberrel szinte pontosan megegyező 332,5 ezer darabbal, majd a továbbra is dinamikusan, ezúttal 8 százalékkal erősödő Németország következik 280,7 ezer autóval.

A harmadik, a francia piac 1,4 százalékkal 167,5 ezerre szűkült. Érdekes, hogy a 15 nyugat-európai, és a 10 keleti uniós tag piaca egyaránt 0,7 százalékkal élénkült a múlt hónapban, ám, amíg nyugton 1,172 millió kocsit helyeztek forgalomba, addig régiónkban nem egészen 61 ezret.

Az is figyelemre méltó, hogy a legtöbbet eladó márkák közül a Citroen, a Fiat és a Peugeot forgalma egyaránt több mint 10 százalékkal csökkent szeptemberben, míg Volkswagen és az Audi meghökkentően emeli eladásait.

A válság utóhatása, hogy a tömegmárkák visszaesnek, míg a prémium márkák közül három is – Audi, BMW, Mercedes – az európai eladási toplistán szerepel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.