BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A lassuló Kínában bízik a Renault-Nissan

Autóipar Nehéz 2012-es évre számít Carlos Ghosn, a Renault-Nissan csoport vezetője, ezért kijelentette: „Szigorítjuk a befektetéseket, szigorítjuk

a létszámpolitikát, szigorítunk a fizetéseken.” A cégvezér Kínában terjeszkedne, ám már ott is lassulás tapasztalható. „Kétségtelen, hogy az európai autópiac visszaesik jövőre, már csak az a kérdés, mennyivel? Ezért különösen óvatosnak kell lennünk” – mondta az Automotive Newsnak adott interjúban, hozzátéve: a csoport számára fontosabb hogy Kínában fejlődjön, mint hogy a Renault belépjen az amerikai piacra.

A legfrissebb kínai adatok szerint a Volkswagen 1,3 millió darabbal és közel 19 százalékos növekedéssel vezeti a márkák kilenchavi eladási listáját, a Nissan a második helyen áll 606 ezer darabbal és 18 százalékos forgalombővüléssel. A kínai személyautó-piac az első autójukat vásárlók révén a jelenlegi 5 százaléknál nagyobb mértékben, 10 százalékkal is bővülhet jövőre a General Motors, a VW és a Honda szerint.

A helyi autóipari szövetség ugyanakkor figyelmeztet, hogy az idei 5 százalékos piacbővülés a legalacsonyabb az elmúlt 13 év alatt. A People’s Bank of China az idén öt alkalommal emelte a kamatlábat, a hitelhez szükséges önerő arányát kilencszer növelte az infláció lassítása érdekében. Sikerrel, hiszen az augusztusi és szeptemberi 6,2, illetve 6,1 százalékot követően októberre már csak 5,5 százalékos inflációt jelentett Peking. Ennek ellenére a szeptemberi 1,32 millióval szemben a múlt hónapban már csak 1,22 millió autó talált gazdára.

Gordon Chang, a Forbes külső tudósítója szerint a kínai csoda, a gazdasági fejlődés elérte lehetőségei határát, sőt, onnan ezentúl rossz híreket is várhatunk. D. K.

További részletek www.vg.hu/ghosn

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.