A csoport már korábban is tervezte az ausztriai piacra lépést, eredetileg a Kelet-Közép-Európának kifejlesztett tejhűtők kapcsán. A piac elemzése alapján döntöttek úgy, hogy mind régiós, mind országos szinten elkezdik az értékesítést és a szervizelési szolgáltatást is. A lépést kétéves előkészítés előzte meg. Az ausztriai cég alapításakor nyújtott állami támogatás mértéke meglepte az üzletembert. Mint mondta, a 35 ezer eurós törzstőke több mint 50 százalékát tudták viszszaigényelni.
Az már biztos, hogy Linz környékét választják, mivel a társaság hagyományos magyarországi partnerei – sör- és üdítőgyártók – ottani érdekeltségeinek is abban a térségben vannak telephelyeik, valamint Bajorország közelsége is döntő jelentőségű volt.
„Az osztrák céget már megalapítottuk, a stáb már össze is állt, a munkát januárban kezdjük. Öt fővel indulunk, majd a nyárig tízre bővül a létszám, s a tervek szerint 2013 elejétől már 20 munkatársunk dolgozik Ausztriában” – mondta a szakember.
Az elképzelések szerint Alsó- és Felső-Ausztria, valamint Bécs térségének áruval történő ellátásában jelentős szerep jut a cseh és a szlovák TC-tagcégeknek, míg Burgenland kapcsán ez a szerep Magyarországra vár.
Az indulást magyar szakemberek is segítik. A mostani cég az első csoportszintű leányvállalat, ennek eredményeképpen alakulhat úgy, hogy a TC csoport más tagjai is tulajdonosi lehetőséget kapnak.
Az értékesítés során a cég természetesen beindítja az internetes kiszolgálást is, mert az egyértelmű tendenciák alól nem vonhatják ki magukat, de a tapasztalatok szerint az osztrák vállalkozásoknál jellemzően a személyes kapcsolatok dominálnak, így a TC csoport is erre fekteti a nagyobb hangsúlyt. A januári elindulást az is indokolja, hogy a vendéglátóiparban a nyári szezonra már az év eleji hónapokban felkészülnek az egységek tulajdonosai és üzemeltetői.
Az új osztrák cég a már Magyarországon is megismert minőséget kínálja majd mind a termékek, mind a szolgáltatások terén. Szerinte sok esetben a közelmúltban azért estek el különböző munkáktól, mert tőlünk nyugatabbra sokan még mindig a „gagyi” kategóriába sorolják a volt szocialista államokat, így a cégcsoportnak többszörözött erővel kell bizonyítania a piacon. „A minőség mellett az árszintekben tudhatunk előnyt szerezni az osztrák piacon” – tette hozzá Kiss János. Ez nem nehéz a vezető szerint, mert Ausztriában magasabbra pozicionálják a hasonló termékeket a versenytársak. Ennek megfelelően az árversenyt tudják állni, de az is biztos, hogy az országban kialakult árszinteken nem nagyon akarnak változtatni.
A Thermotechnika csoport
A Thermotechnika-Crowncool (TC) cégcsoport „legidősebb” tagja, a Thermotechnika Kft. (a „jogelőd” Thermotechnika GMK) – éppen pénteken lesz 30 éves – az egyik legrégebbi magyar magánvállalkozás. A Közép-Európa hat országában 12 céget tulajdonló csoport közel 600 főt foglalkoztat, összforgalma 8,4 milliárd forint körül mozog. Profilja kereskedelmi és vendéglátó-ipari gépek gyártása, kereskedelme és szervizelése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.