A válság hatására a nagyobb futásteljesítmény és a megszokottnál hosszabb idejű használat háttérbe szorította a közlekedésbiztonsági és a környezetvédelmi szempontokat, a legfontosabb szempont a költséghatékony üzemeltetés lett. Az üzemeltetés során fontos szempont, hogy ne romoljon a kocsik állaga, növekedjék a csereperiódus - a fenntartási költségek minél alacsonyabb szintje mellett.
Magyarországon még nem kézenfekvő megoldás, míg az Egyesült Államokban vagy akár Németországban is egyre általánosabb a flottatisztítás víz nélküli változata, az úgynevezett szárazmosás. A szárazmosás technológia zárt rendszerű, az összes kellék elfér egy személyautóban, és tisztítás során nem jut vissza a környezetbe szennyeződés. A munka során felhasznált tisztítószerek biológiai úton teljesen lebomlanak.
A készítmények hatásmechanizmusa a nanotechnológián alapul. A szer a felületre permetezve atomi szinten fejti ki hatását, a megfelelő kémiai kötések létrejöttének köszönhetően kvázi elemeli a szennyeződést a felülettől. A karosszéria-tisztítószer Carnauba brazil pálmából sajtolt növényi alapú viaszt tartalmaz, amivel a folyamat végén karcolásmentesen fényesre polírozzák a tiszta felületet. A vízhasználat nélküli tisztítással közel 50 százalékos költségcsökkentést érhet el egy cég – mondja Bíró Andrea, a szárazmosással foglalkozó InnoWash vezetője.