BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nem állapodna meg Japánnal az ACEA

Az európai autóipari szövetségnek (ACEA) kétségei vannak azzal kapcsolatban, hogy szabad kereskedelmi tárgyalások megkezdését javasolta az Európai Bizottság az Európai Unió és Japán között.

A Japán és az Európai Unió közötti szabad kereskedelmi megállapodás következményeként az EU lebontaná a jelenlegi 10 százalékos vámtarifát, melynek révén a japán gyártók évente 1,2 milliárd dollárt, autónként pedig 1500 dollárt takaríthatnak meg – reagált az ACEA az Európai Bizottság minap tett javaslatára. „Emiatt nagyobb számban érkezhetnek a japán kocsik Európába. Így az EU autógyártása mintegy 160 ezerrel csökkenhet, ez állások megszűnését eredményezi” – jelentette ki Ivan Hodac, az ACEA főtitkára. A 27 uniós tagországban tavaly 2,7 százalékkal több, összesen 15,288 millió személyautó készült. „Ha Európa csökkenti a vámokat, Japánnak fel kell számolnia az importkorlátokat, különben nem lesznek egyenlőek az esélyek” – mondta.

Karel de Gucht uniós kereskedelmi biztos viszont kijelentette: az európai autógyártók aggodalmai nem vehetik elejét a szabad kereskedelmi megál­lapodásnak. A japán piac megnyitása közel 1 százalékkal bővítené az uniós GDP-t, harmadával növelné a szigetországba irányuló európai exportot, és becslések szerint 400 ezer új munkahelyet teremtene Európában – írja a Bruxinfo.

Ám az európai autógyártók részben a dél-koreai szabad kereskedelmi megállapodás negatív következményeinek megismétlődésétől és a japán autógyárak nagyobb versenyétől tartva ellenzik az újabb piacnyitást. A kereskedelmi biztos azonban emlékeztetett: a ko­reai egyezmény hatályba lépése óta jelentősen csökkent az unió külkereskedelmi deficitje az ázsiai országgal szemben, és hogy az európai autógyártók a piacnyitás óta több gépjárművet exportálnak Dél-Koreába.

Az ACEA idézi a Mitsubishi Research Institute kutatását, mely szerint az évtized végé­ig a japán személygépkocsi-piac évente 660 ezer darabbal szűkül. Erre hivatkozva jelentette ki Ivan Hodac, hogy a szabad kereskedelmi megállapodás alkalmat ad Japánnak arra, hogy szabad kapacitásait az EU-ra tolja át, miközben az Európai Unióban működő cégek is a kapacitásfeleslegtől szenvednek.

Továbbiak: vg.hu/szabadkereskedelem

Japánban jobban szeretik a hazait

Júniusban a külföldi márkák 13 százalékos emelkedéssel 25 229 kocsit adtak el Japán­ban, a féléves 117 333 darab pedig 24,2 százalékos emelkedést mutat.

A japán szakportál szerint májusban 68,6 százalékkal 338 ezerre bővült a japán márkák hazai összesített eladása. Így a tengerentúli márkák piaci részesedése nem éri el a 7,5 százalékot.

Az ACEA nem tartja nyilván a közvetlenül Japánból származó modelleket, és a japánoknak sok gyáruk van az EU területén.

A japán szakportál szerint májusban 68,6 százalékkal 338 ezerre bővült a japán márkák hazai összesített eladása. Így a tengerentúli márkák piaci részesedése nem éri el a 7,5 százalékot.

Az ACEA nem tartja nyilván a közvetlenül Japánból származó modelleket, és a japánoknak sok gyáruk van az EU területén.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek