Nem védi magát a Burberry a Bogart család ellen
Facebook, Humphrey Bogart, Burberry – egyenként is érdekesek a média és a közönség számára, nemhogy együtt. Márpedig egy májusban kezdődött, a napokban érdekes fordulatot hozó perben mindhárman főszereplők. Az ügy lényege, hogy a Bogart-örökösök cége beperelte a Burberryt, amiért a brit ruhamárka a saját Facebook- és Twitter-oldalán a híres színész képét használta fel, amint Bogart a Casablanca című filmben egy Burberry-kabátot visel. Stephen Bogart, a színész fia szerint ez „csalódást keltő és tiszteletlen akció a Burberrytől”. Az örökösök szerint mindez azt a hamis képet nyújtja, mintha Bogart bármilyen formában támogatta volna a Burberry-kabátok viselését. Ráadásul Stephen Bogart szerint a képeken látható kabát nem is Burberry-, hanem Aquascutum-gyártmány. Az örökösök több mint egymillió dollárt és a szerintük jogsértő gyakorlat befejezését követelték.
Ez történt tehát áprilisban, ám a Burberry még akkor ellenkeresetet nyújtott be azzal érvelve, hogy a képet nem közvetlenül a termékek eladására használták, a licencdíjat pedig megfizették a Corbis fotóügynökségnek. Múlt héten úgy döntött a cég: visszavonják az említett ellenkeresetet. A döntést azóta sem kommentálták a felek.
Az ügy azért érdekes, mert a luxusbrandek perei általában hamisított termékek miatt indulnak. A Louis Vuitton a Másnaposok 2 című film készítőit és Britney Spearst is beperelte hamis termékek képernyős szerepeltetése miatt.


