Folytatva a 2011 októberében megindult folyamatot, az idén februárban tovább csökkent az újonnan forgalomba helyezett autók száma az EU-ban és 800 ezer alatt negatív rekordot állított be. Az idén februárban a 2012 februárinál 10,5 százalékkal kevesebb, összesen 795 ezer 482 autót helyeztek forgalomba az EU 26 vizsgált tagállamában (Máltáról nem álltak rendelkezésre adatok).
A jelentősebb európai nemzeti piacok közül februárban egyedül Nagy-Britanniában nőtt a forgalomba helyezett autók száma, 7,9 százalékkal. Ezzel szemben Spanyolországban 9,8, Németországban 10,5, Franciaországban 12,1 és Olaszországban 17,4 százalék csökkenést mértek éves bázison. A legnagyobb növekedés, 20,0 százalékos Észtországban volt februárban, a legnagyobb csökkenés, 45,5 százalék pedig Cipruson. Finnországban 25,8 százalékkal, Hollandiában 26,8 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma. Az év első két hónapjában az EU-ban 9,6 százalékkal csökkent éves összevetésben a forgalomba helyezett autók száma.
Magyarországon februárban éves összevetésben 9,9 százalékkal 3838-ra, az év első két hónapjában pedig - szintén éves bázison - 18,5 százalékkal, 7492-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az ACEA kimutatása szerint.
A Volkswagen-csoport márkáiból februárban 7,4 százalékkal kevesebb került a forgalomba az EU-ban mint egy évvel korábban. A csoport márkáinak piaci részesedése ugyanakkor a 2012 februári 23,8 százalékról 24,6 százalékra emelkedett. A PSA-csoport márkáiból 13,2 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, a piaci részesedés 13-ról 12,6 százalékra csökkent. Renault autókból 8,5 százalékkal kevesebb került az utakra, a márka piaci részesedése viszont 9,5 százalékról 9,7 százalékra emelkedett.
A GM márkáiból 20,6 százalékkal kevesebbet helyeztek üzembe, a piaci részesedés pedig 8,1 százalékról 7,2 százalékra csökkent. A Fiat-csoport márkáiból 15,8 százalékkal csökkent a forgalomba helyezés száma, a piaci részesedés pedig 7,3 százalékról 6,9 százalékra zsugorodott. Fordból 21,0 százalékkal kevesebb került az utakra, a piaci részesedés 7,4 százalékról 6,5 százalékra zsugorodott. BMW autókból 2,5 százalékkal kevesebb jelent meg az utakon, a márka piaci részesedése azonban 5,8 százalékra emelkedett idén februárban a tavaly februári 5,3 százalékról. A Daimler szintén növelte piaci részesedését, 4,9 százalékról 5,3 százalékra, autóiból azonban 1,8 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba.
Februárban csak japán és koreai autókból helyeztek forgalomba többet mint egy évvel korábban: Hyundai autókból 2,0 százalékkal, Mazdákból 6,1 százalékkal, Hondákból 20,7 százalékkal többet. A márkák piaci részesedése is emelkedett februárban: a Hyundai-é 3,4 százalékról 3,9 százalékra, a Mazda részesedése 1,0 százalékról 1,1 százalékra, a Hondáé 0,8 százalékról 1,1 százalékra. A Hyundai testvérmárkája, a Kia is növelni tudta részesedését februárban, 2,5 százalékról 2,7 százalékra, bár autóiból 2,4 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.