Csökkenő bevétel mellett is megugrott a Yahoo profitja
Az egykor az internetes piac meghatározó cégének számító Yahoo komoly problémákkal küzd az utóbbi években, ami a folyamatosan eső bevétel mellett a sűrű vezetőváltás is jelez. A trend 2013. első negyedévében sem állt meg, a cég 1,14 milliárd dolláros bevételről számolt be, ez 7 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.
Ugyanakkor a várakozásokat jócskán meghaladó, részvényenként 35 centes – a Wall Street elemzői részvényenként 24 centtel számoltak – profitot ért el a társaság. A 390 millió dolláros adózott eredmény 36 százalékkal haladja meg a 2012 első negyedévében elért eredményt.
Érdemes azonban megjegyezni, hogy a profit megugrásában fontos szerepet játszott az, hogy a társaság 20 százalékos részesedést szerzett a dinamikusan fejlődő, a világ elsőszámú web-kereskedőjének címére törő Alibaba nevű kínai vállalatban. Az Alibaba és a Yahoo Japan együtt 217,6 millió euróval járult hozzá a társaság nyereségéhez.
A negyedéves eredmények bejelentését követően 4 százalékkal esett a cég részvényeinek értéke.
Szakértők szerint egyébként az Alibaba miatt igencsak megéri Yahoo részvényeket venni, hiszen a kínai cég tőzsdei megjelenésre készül, és a piac 55 és 120 milliárd dollár között állapíthatja majd meg az internetes kereskedő értékét. Összehasonlításként, a Yahoo piaci értéke valamivel több, mint 26 milliárd dollár.


