Összekapcsolódó kombináltfuvar-piacok
A mellékletek felsorolják a kombinált áruszállítás által érintett összes részterület (infrastruktúra, logisztikai szolgáltatások, közbenső állomások jellemzői, a kombinált szállításban részt vevők komphajók, stb.) jelenlegi és elvárt tulajdonságait is. Így például az új vasútvonalakat már legalább 120 kilométeres óránkénti sebességgel kell tervezni, s törekedni kell ezen sebességre való alkalmasság elérését a mostani átlagosan 90 kilométer/óra sebességre alkalmas vonalakon is. Növelni kell a megengedett tengelyterhelést is, az óránként legfeljebb 120 kilométeres sebességű tehervonatok esetében 20 tonnáról 22,5 tonnára.
Magyarországot hat olyan vasúti útvonal szeli át, amely érintett az Európa-Ázsia kombinált fuvarozásban, és kilenc olyan terminál van (Békéscsaba, Budapest-Józsefváros, Budapest kikötő, Debrecen, Miskolc-gömöri pályadvar, Sopron, Szeged-Kiskundorozsma, Szolnok és Záhony), amelyeken e szállítmányok átrakása történik. Egy átrakó, a Záhony-csapi esik a 12-ből Magyarországra azok közül, amelyeken a nyomtávolság változása miatt át kell rakni a rakományegységeket, és kicserélni a vonatkerekeket.
A hazai kombinált áruszállítás szempontjából jelentős előrelépésről számolt be a napokban a Rail Cargo csoport idén létrehozott tagja, a Rail Cargo Carrier (RCC): elindult első irányvonata a budapesti BILK Terminálról Railport Arad – Curtici (Románia) állomásra. A magyar-román kíséretlen kombinált fuvart a csoporthoz tartozó Hungaria Intermodal Kft. megrendelésére szervezte meg és bonyolítja le. Az RCC már dolgozik a BILK-Ploiesti közvetlen intermodális vonatforgalom indításán is.


