BUX 40,481.51
+2.48%
BUMIX 3,775.06
-0.29%
CETOP20 1,893.58
+2.19%
OTP 8,750
+3.94%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.49%
ZWACK 18,200
-1.09%
0.00%
ANY 1,585
0.00%
RABA 1,110
+0.91%
0.00%
-0.76%
+1.27%
+1.43%
-1.17%
-7.24%
-1.12%
0.00%
+1.87%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,992
+2.75%
+0.13%
ALTEO 2,380
-0.83%
0.00%
-0.10%
EHEP 1,250
-4.94%
+2.52%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
+0.75%
+3.16%
0.00%
-0.20%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,240
-1.59%
+1.85%
+17.65%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Két éve várja a jóváhagyást a nemzeti légügyi stratégia

Az éppen két éve elkészült nemzeti légügyi stratégia összeállítói előtt az a cél lebegett, hogy a hazai légi közlekedési iparág a következő tíz évben olyan fejlődésen menjen keresztül, amely elősegíti a magyar gazdaság erősödését, a hazai cégek világpiacra jutását, a termelékenység növekedését, az innovációt új szegmensekben, modern technológiák megvalósításával.

Erre szükségünk is lenne, hiszen jelentős állami segítséggel több fejlődő ország – Brazília, Mexikó, Kína, India, Malajzia – is elindította saját repülőipari programját, amelyek mára már látható eredményeket hoztak. Magyarország máig sincs menthetetlen helyzetben, hiszen a társiparágak, mint a műanyagipar, elektronikai ipar, járműipar kellően fejlettek.

A nemzeti légügyi stratégia (NLS) szép munka, 78 oldal, de minden stratégia annyit ér, amennyi megvalósul belőle. Ennek azonban eddig nem sok jelét látni. Az NLS megállapítja: a háború utáni évtizedekben Magyarországon és Ausztriában egyaránt alacsony volt a repülőipari tevékenység. Az elmúlt évtizedben azonban az osztrák repülőipar komolyan fejlődött: 1988 és 2008 között az osztrák repülőipar forgalma több mint húszszorosára, 30 millió euróról 791 millióra nőtt. Ez a növekedés nem mehetett volna végbe állami segítség nélkül.

Az NLS ugyanakkor leszögezi, hogy iparág célja olyan – 4-5 ezer főt foglalkoztató – diverzifikált high-tech repülőipar létrehozása, amely képes 1-6 személyes sport- és kétéltű repülőgépek, pilóta nélküli gépek fejlesztésére és kis sorozatú gyártására. Alkatrészgyártásban pedig globális piaci beszállítóvá kell válnunk a turbinaalkatrészek, kompozit alkatrészek valamint elektronikai rendszerek és az ehhez szükséges szoftverek területén.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek