Erre szükségünk is lenne, hiszen jelentős állami segítséggel több fejlődő ország – Brazília, Mexikó, Kína, India, Malajzia – is elindította saját repülőipari programját, amelyek mára már látható eredményeket hoztak. Magyarország máig sincs menthetetlen helyzetben, hiszen a társiparágak, mint a műanyagipar, elektronikai ipar, járműipar kellően fejlettek.
A nemzeti légügyi stratégia (NLS) szép munka, 78 oldal, de minden stratégia annyit ér, amennyi megvalósul belőle. Ennek azonban eddig nem sok jelét látni. Az NLS megállapítja: a háború utáni évtizedekben Magyarországon és Ausztriában egyaránt alacsony volt a repülőipari tevékenység. Az elmúlt évtizedben azonban az osztrák repülőipar komolyan fejlődött: 1988 és 2008 között az osztrák repülőipar forgalma több mint húszszorosára, 30 millió euróról 791 millióra nőtt. Ez a növekedés nem mehetett volna végbe állami segítség nélkül.
Az NLS ugyanakkor leszögezi, hogy iparág célja olyan – 4-5 ezer főt foglalkoztató – diverzifikált high-tech repülőipar létrehozása, amely képes 1-6 személyes sport- és kétéltű repülőgépek, pilóta nélküli gépek fejlesztésére és kis sorozatú gyártására. Alkatrészgyártásban pedig globális piaci beszállítóvá kell válnunk a turbinaalkatrészek, kompozit alkatrészek valamint elektronikai rendszerek és az ehhez szükséges szoftverek területén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.