Kitörési lehetőség az okosmobil a kis cégeknek
Elképesztő számokkal találkozik az, aki a magyarországi okostelefon-használat adatait böngészi. Az egyik adat szerint a mobileszközökön internetezők 2011-ben 100 millió oldalt töltöttek le, és számuk évente 300 százalékkal növekszik. A jóslatok szerint idén már többen fognak mobileszközökről (telefonról, tabletről) internetezni, mint hagyományos PC-ről. Az Attrecto Zrt. arra a következtetésre jutott, hogy ezen felhasználók negyede csakis az okostelefont használja majd.
A mobilhasználat robbanásszerű fejlődését támasztja a Telenor mobilszolgáltató legfrissebb gyorsjelentése: mobil internetes ügyfélköre közel 50 százalékkal bővült az előző évhasonló időszaka óta. Ügyfelei havonta már több adatforgalmat bonyolítanak, mint az okostelefonokhoz általában igényelt 1 GB-os csomag.
E forradalom nyertesei lehetnek a kisvállalatok, amelyek legnagyobb problémája éppen a vásárlóerő hiánya. Nekik nagyon jó hír, hogy a Google Mobile Ads statisztikája szerint az okostelefonon keresők 95 százaléka helyi információra vadászik. Ha ez a keresés sikeres, akkor 61%-uk még aznap felhívja az adott üzletet, szolgáltatót, és csaknem ugyanilyen arányban szintén aznap még el is látogat oda.
„A felhasználók strukturált, napra kész információkat várnak. Ennek ellenére a hazai kkv-k marketingköltségük csupán századrészét költik mobilos megjelenésekre, miközben az okostelefon-használók napi médiafogyasztásának 23 százalékát ez a platform adja – mondja Kiss Gergely, az Attrecto Zrt. vezérigazgatója. „Aki 5-10 évvel ezelőtt úgy gondolta, hogy mindenképp szüksége van weboldalra, annak most feltétlenül kell egy mobilalkalmazás”. A cégeket legtöbbször az riasztja el, hogy ha egy alkalmazás létrehozásával fejlesztő céget bízna meg, akkor milliós nagyságrendű költséggel kellene számolnia.


