Holl Hannes ügyvezető igazgató elmondta, hazánkban Békéscsabán, Sóskúton és Újfehértón találkozhatunk a cég telephelyeivel. A három honi gyár termékeit főként idehaza, valamint a környező országokban, Ausztriában, Románia, Szlovákiában értékesítik.
— Olyan árucikkeket gyártunk, melyek mindennapi életünk szerves részét képezik. A mélyépítési elemektől kezdve a térburkolóköveken át egészen a kerítés- és magasépítési elemekig fedjük le az építkezőknek szükséges termékek palettáját. Idén nyitottunk korszerű kéményrendszerek irányába — részletezte a siker titkát az ügyvezető. Elmondta, cégfilozófiájuk alapja, hogy új termékek bevezetésével felelnek meg a változó ügyféligényeknek, próbálják követni, sőt, sok esetben diktálni az aktuális trendeket. Ennek eredménye évről évre bővülő termékkínálatuk.
– Hangsúlyos elem működésünkben a környezettudatosság. Természetes alapanyagok felhasználásával, a legmodernebb technológia segítségével és jól képzett, tapasztalt munkaerő közreműködésével készülnek a Frühwald termékei. A gyártás során hulladék és melléktermék szinte nem is keletkezik. A csomagolást is korszerű robotgépek végzik, melyeknek alacsony az energiafelhasználása és minimális karbantartást igényelnek – hangsúlyozta Holl Hannes. Hozzátette, a három telephelyüknek otthont adó településeket is úgy választották ki, hogy a végfelhasználókhoz, a piachoz közel helyezkedjenek el. Így egyrészt csökkentik a szállítási távolságot, másrészt a fuvarozással járó környezetterhelés mértéke is kisebb.
Előbbi fontos szempont, lévén az e-útdíj bevezetése több milliós plusz kiadást jelent majd a cégnek.
– Ausztriába az előző évihez képest idén 37 százalékkal több terméket exportáltunk. Ugyanakkor az e-útdíj bevezetése miatt több vevő lemondta a megrendelést, mert a szállítási díjjal terhelt vásárlás nem érné meg számukra. Ezért a honi pozíciónk megerősítésére fókuszálunk, különösen telephelyeink vonzáskörzetében, Békés, Pest és Szabolcs-Szatmár Bereg megyében erősítünk majd – tudtuk meg az ügyvezetőtől. Májusban és júniusban, az építkezési főszezonban jó eladási statisztikákat produkáltak, ha folytatódik ez a trend, az idei évet enyhén pozitív mérleggel zárhatják.
— A korábbi fejlesztések, beruházások miatt, valamint a cégnél végrehajtott racionalizálás következtében a válság ellenére sem nőtt lényegesen a gyártás költsége. A kisebb forgalom miatt úgy pozícionáltuk át termékportfóliónkat, hogy eleget tudjunk tenni a változó piaci igényeknek. Mindemellett a szakképzett munkaerőt és a már rendelkezésre álló gépeket nem érintette a racionalizálás, így ha a piac úgy kívánja, akkor bármikor újra növelhetjük a gyártás volumenét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.