BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Pótkocsigyártásba fog a speditőr

Különleges, tágítható pótkocsikat fog gyártani saját felhasználásra egy speditőr kisvállalkozás, amely három év alatt megnégyszerezte árbevételét és idén további növekedést tervez

Kilenc magyar vállalat mutatkozik be keddtől péntekig – a Nemzeti Külgazdasági Hivatal támogatásával – kétévente megrendezett müncheni Transport Logistic szállítmányozási és logisztikai kiállításon. Közöttük első alkalommal jelenik meg Münchenben egy tipikus kkv, a speditőr Mafracht Kft., amely árbevételét a tervek szerint a tavalyi közel 1,2 milliárdról 1,8 milliárd forintra növeli ebben az évben. Az 1991-ben alakult a cég ugyanakkor csupán nemrégiben éledt újjá, hiszen 2005-től öt évig tulajdonképpen felfüggesztette tevékenységét. Három éve azonban megvásárolta Spányik Gábor és miután belevágtak a túlméretes szállítmányozásba, a létszám négyről 30 fölé emelkedett.

Most azonban új szegmensben kíván megjelenni a cég: saját használatra speciális pótkocsikat akarnak gyártani, amelyek akár öt tengelyen is gördülhetnek, így – útvonalengedéllyel persze – 40 tonnát is szállíthat a jármű saját tömegén felül. Ez a 40 tonna önmagában nem nagyon sok, különösen ahhoz képest, hogy a Mafracht nemrégiben 285 tonna összgördülőtömeget is szállított. Az újdonság abban áll, hogy kiszélesíthetővé teszik az egyébként normál méretű, 13,6 méter hosszú ponyvás félpótkocsit. „A széles és nehéz berendezéseket általában nyitott trélerekkel, különleges pótkocsival szállítják, és annak a visszaútra gyakorlatilag sosincs fuvarja, vagy csak olyat tudtak hozni, ami nem érzékeny az időjárásra. Mi azonban olyan ponyvás félpótkocsi gyártására készülünk, ami széles és keskeny állapotban egyaránt fedett, így visszaúton – normál ponyvás pótkocsiként – bármiféle terméket hozhat” – mondta el Spányik Gábor, hozzátéve, hogy van is már érdeklődés a német fuvaroztató partnerek részéről.

Előbb azonban a tatai ipari parkban létre kell hozni a felépítménygyártó üzemet (a jármű alvázát egy német cég szállítja), és ott lesz a cég raktárja, benzinkútja, szervize. A jövőre legalább nyolc állást teremtő, közel 300 millió forintos beruházáshoz 99 milliós támogatást nyert el a társaság. A Mafracht Kft.-nek ugyan csak 20 kamionból álló flottája van, de 30 saját pótkocsiját magyar fuvarozóknak bérbe adja, amiket az alvállalkozók a saját vontatóikkal továbbítanak.

A megrendelők 95 százaléka külföldi cég, köztük van egyebek között a BMW és a Peugeot. A magyar gyártóktól a kész alkatrészeket szállítják Németországa és Franciaországba, visszafelé pedig a nyersanyagot hozzák. A cég szolgáltatási köréhez tartozik, hogy megszervezi például a túlméretes termékek szállítását Magyarországról Írországba, háztól házig.
„Ilyen komplex feladatokat csak a nagy speditőrök vállalnak, de azoknak rosszabb a költséghatékonysága. És ami nagyon fontos, a speciális szállítás esetén minden rakodáson ott vagyunk” – sorolta Spányik Gábor. Hozzátette: Grúziába, Türkmenisztánba, Irakba, Líbiába nemigen vállalnak el más cégek megrendelést, a Mafracht viszont partnereivel együttműködve oda is megszervezi az áru eljutását.

Mindent visznek

„Speditőrként mindennel foglalkozunk, ami nehéz, túlméretes, folyamon, közúton, tengeren egyaránt. Vállaljuk a kikötői rakodást, a tárolást, vámügyintézést, sőt hajó rakodási tervet is tudunk készíteni” – mondta Szabó Gréta cégvezető. Hozzátette: volt egy társaság, amely korábban három uszállyal szállította egy gyártó túlméretes berendezéseit, de a Mafracht új rakodási tervet készített és elég lett egy uszály is. Már a nagyméretű berendezések tervezésekor is tanácsot adnak a cég szakemberei, hogy hol legyenek a biztonságos daruzáshoz való fogáspontok.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek