BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sikert hozhat a beszállítás

Ha egy vállalkozó rátalál arra a piaci résre, amire a cégét építi, és emellett termékeivel be tud kerülni a nagy áruházláncok polcaira, szinte garantált az üzleti siker és a biztonság

A beszállítóvá válásnak kemény feltételei vannak: piacképes, jó minőségű termék, nyitottság az újdonságokra, sok-sok kitartó munka, pontos és feszes munkaszervezés. Beszállítónak lenni nem könnyű, azonban hosszú távon mindenképpen megéri: nagyot lendíthet egy vállalkozás fejlődésén.

A Zöldpont’98 Kft. Magyarország sikeres beszállítói közé tartozik. Hogy miként lehet ezt elérni? Papp Ákos ügyvezető a sikerkovács tényezők közé sorolja a széles termékskálát, azt, hogy a beszállításnál a teljes tevékenységi kör feladatait – piacfelmérés, termesztés, szállítás stb. – vállalni kell. Fontos az is, hogy a tulajdonosok bízzanak vállalkozásuk eredményességében, és ezért készek legyenek minden erőfeszítésre. Ez rengeteg munkával jár, pontos és feszes munkaszervezést követel meg, hiszen az ünnepek kivételével, az év 355 napján teljesíteni kell a megrendeléseket. De megéri – hangsúlyozta a vállalkozás alapító ügyvezetője -, hiszen beszállítói tevékenységüknek köszönhetik a cég felfutását és a piaci biztonságot, az erőfeszítések idővel beértek. Különösen, ha egy cég országos szinten, több áruházláncba is be tud szállítani, és ezt megbízhatóan, jó termékekkel teszi, akkor a vásárlók előbb-utóbb megismerik, sőt megkedvelik a termékeit, ami a vállalkozás életben folyamatos, biztos növekedést eredményez.

A Zöldpont is kis családi vállalkozásként indult, ők a kezdetekkor megtalálták azt a piaci rést, amire tudatosan építkeztek. Az idén 20 éves cég az elmúlt öt évben csaknem megduplázta beszállítói tevékenységét, jelenleg több mint ötven embernek tud munkát adni, és árbevétele meghaladja a 600 millió forintot. Kivitelük is folyamatosan növekszik: Csehországba, Szlovákiába, Romániába és Bulgáriába szállítanak termékeikből, exportjuk már 40 százalékkal részesedik az árbevételből.

A Tesco is azok közé az áruházláncok közé tartozik, akikhez beszállítói szerződés köti Papp Ákos vállalkozását. A Tesco megbízható partnernek tartja hazai beszállítóit, és szerintük elengedhetetlen, hogy az adott országban lévő áruházak ottani beszállítókkal dolgozzanak. Ahhoz azonban, hogy valaki kitehesse az áruház polcaira a termékeit, számtalan kritériumnak kell megfelelnie. „Nagyon lényeges, hogy beszerzőinkkel együtt reálisan felmérje a partnerünk, hogy hány áruházat tud ellátni folyamatosan, fennakadás nélkül termékeivel” – nyilatkozta lapunknak Pálfalvi Márta, az áruházlánc kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója. „Ennek megfelelően biztosítjuk a lehetőséget akár egy, vagy a kapacitástól függő számú áruházunkba. Ha valaki nemcsak regionális, hanem országos szintű beszállító szeretne lenni, akkor fel kell készülnie a heti három és fél millió vásárló kiszolgálására, és ha ez már biztonsággal megoldható, akkor akár a nemzetközi piacra is kiléphet.”

A másik oldalon az áruházláncoknak is meg kell tenniük bizonyos lépéseket annak érdekében, hogy a beszállítói tevékenységet ösztönözzék: egy inkubátorprogram, vagy a saját márkás termékek hazai beszállítókkal való elkészítése sokat lendíthet a vállalkozások további fejlődésén. A Tesco is felkínálta ez utóbbi lehetőséget a magyar borászoknak: a saját márkás borait a tervek szerint először Magyarországon kezdik forgalmazni, s ha beválik a kezdeményezés, lehetővé teszik, hogy a külföldi üzleteik polcaira is felkerüljenek ezek a – beszállítóik által készített – jó minőségű magyar termékek.

A kiváló hazai árut előállító és beszállító cégek példaképül szolgálhatnak és erős motivációt jelenthetnek a vállalkozások és a vállalkozás indításán gondolkodó fiataloknak egyaránt. Pálfalvi Márta úgy véli, pont ezért kiváló ötlet a Példakép Alapítvány programja, mert lehetőséget teremtenek a vállalkozók számára a bemutatkozásra. A Tesco folyamatosan keresi a jó beszállítókat, ezért vállalta a program támogatását.

Cégnévjegy

Név: Zöldpont’98 Kft.

Ügyvezető: Papp Ákos

Profil: cserepes és vágott zöldfűszernövények

termesztése és forgalmazása

Honlap: www.fuszerkerteszet.hu

E-mail: [email protected]

Ügyvezető: Papp Ákos

Profil: cserepes és vágott zöldfűszernövények

termesztése és forgalmazása

Honlap: www.fuszerkerteszet.hu

E-mail: [email protected] -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.