BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A fejlesztések, az új termékek a versenyképesség kulcsai

HESI KFT. A búzaár az idei évben kedvez a hazai sütőipari cégeknek, a szállítási költségek viszont alaposan megnőttek

Csak az új termékekkel, az exportot növelve maradhatnak talpon a hazai tulajdonú sütőipari cégek. Az elmúlt öt év állandóságot hozott, bár az áruházláncok termelése fokozatosan nőtt. A hazai részesedés csökkent, rengeteg új áru érkezett az országba. Vannak azonban cégek, amelyeknek sikerült növelniük árbevételüket, ezek közé tartozik az egri HESI Kft. is. A halmajugrai Detki Keksz Kft. is rengeteg új gyártmánnyal jelentkezett, ez biztosítja versenyképességét. Magyarország kis piac, így az exportból lehet pluszárbevételt elérni. A mostani euró-forint árfolyam a termelők szempontjából igencsak kedvezőnek mondható.

– Az uniós forrásoknak köszönhetően zajlanak beruházások, a cél, hogy jó minőséget állítsunk elő olcsóbban, s növeljük a termelékenységet. Az innovációval ki lehet küszöbölni a visszaesést. Az alacsony inflációs szint most jól jön, korábban volt ennek a háromszorosa is, s azt sem tudtuk továbbhárítani, pedig voltak többletköltségek, drágult az alapanyag. Idén viszont kedvező a búzaár is, ez meglátszik az eredményességen – mondta el Nagy Lajos, a HESI Kft. ügyvezetője, a Detki Keksz Kft. egyik tulajdonosa. Hozzátette: a megnövekedett útdíj miatt több százalékos termelőiár-növekedést kell lenyelniük.

A Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramjáról elárulta, az igénylésre rövid idő állt rendelkezésre, így Detk forgóeszköz finanszírozásra pályázott. A HESI az első programban nem vett részt, hiszen fejlesztési pályázatai folyamatban vannak. Ha a következő körben lesz lehetőségük, elképzelhető, hogy élnek vele.

– Ha jól fogadja a piac a termékeinket, előre kell lépnünk. Olyan termékeket készítünk, amelyek csak természetes anyagokat tartalmaznak, természetes technológiával készülnek. A hűtéshez, fagyasztáshoz, sokkoláshoz nagyberuházások szükségesek. De a fejlesztések szerteágazók: a hazai piac olyan tartós termékeket kíván, amelyek nem tartalmaznak tartósítószert. Az exportra szállítandó árucikkeknek hosszú minőség-megőrzési időt kell biztosítani – tudatta Nagy Lajos.

Mint közölte, főleg régiós, s GOP-os pályázati forrásból tervezik a gépbeszerzést, a telephelyfejlesztést. A HESI az utánpótlásképzés érdekében (90 tanulójuk van) a szociális blokkot szeretné bővíteni, s a tartós termékeket, illetve a funkcionális élelmiszereket kutatja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.