BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Tesco is felelős az üvegházhatású gázok kibocsátásáért?

A Tesco, a Nestlé és az Unilever is azok közé a cégek közé tartozik, melyek a kibocsátott üvegházhatású gázok 73 százalékárt felelnek. A 3,6 milliárd tonna üvegházhatású gázt a világ 500 legnagyobb vállalata bocsátotta ki az utóbbi években, derül ki a CDP Global jelentéséből.

Az energiacégek számítanak a legnagyobb légszennyezőknek, az ártalmas gázok mennyisége évről-évre nő. A Wal Mart, a Samsung és a Volkswagen is felelős a töménytelen mennyiségű ártó gáz kibocsátásáért. Ha az 50 legnagyobb vállalat odafigyelne a kibocsátásra, csökkenteni lehetne a globális felmelegedést illetve annak mértékét.

A világ kutatóinak döntő többsége, vagyis 95 százaléka vallja azt, hogy az üvegházhatású gáz és az abból eredő klímaváltozás és felmelegedés az ember hibája. A kutatások azt bizonyították be, hogy a föld legmelegebb évei 90 százalékban 2000 után voltak mérhetőek. A savas esők, az ózonréteg elvékonyodása, továbbá az egyre gyakrabban előforduló nagyerejű természeti katasztrófák is felhívták a figyelmet arra, hogy a nagyvállalatok és cégek okozta gázok, illetve a mindennapos szmog folyamatosan ledöntik a föld természetes üvegházhatását. Az Amerikai Egyesült Államokban gyakran előforduló hurrikánok (Sandra hurrikán) sokkal erősebbek mint harminc éve, köszönhetően a megváltozott időjárási viszonyoknak.

A természetes erdők és mezőgazdasági tájak életközösségeinek működése egyre inkább veszélybe kerül. Ez azért is súlyos probléma mert megélhetésünk alapját és mindennapi életünk hátterét képzi. A legtöbb élőlény azonban egyre kevésbé képes alkalmazkodni az éghajlatváltozás okozta drasztikus átalakulásokhoz.

Energiaéhségünk kielégítésére egyre több fosszilis, nem megújuló energiahordozót (szén, földgáz, kőolaj) égetünk el. 2005-ben 28 milliárd tonna szén-dioxidot juttattunk a légkörbe. - írja honlapján a WWF.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.