A 200 millió forintból és területfejlesztési pályázat keretén belül 50 százalékos Európai Uniós támogatással felépülő üzemben előbb 200 négyzetméternyi laboratórium- és irodakomplexumot hoznak létre ahová összevonják az egész logisztikai tevékenységet.
Amint Szabó Antal, a kétszáz fős családi vállalkozás ügyvezető igazgató elmondta, a csarnokba olyan gyártástechnológiát szeretnének telepíteni, amely lehetővé tenné a „just in time” rendszerű kiszállítást és a raktárkészlet minimalizálását. A technológia kidolgozásához a későbbiekben fejlesztési támogatást szeretne igénybe venni a cég.
A másik beruházás a Zala megyei Pacsán valósult meg ahol a cég tavaly megvásárolt egy évente 40 ezer köbméter polisztirol szigetelőanyag gyártására képes hatfős üzemet. Azóta a termelési kapacitás megduplázódott, az alkalmazottak száma 11-re emelkedett és saját erőből egy készáru raktár is épült. A hőszigetelő lapokat a cég együtt értékesíti a kifejezetten a hőszigetelőkhöz kifejlesztett vakolatával. Ez az árukapcsolás késztette a vállalatot, hogy saját termelőüzemet vegyen.
A 2011-ben indított Pannon Festék Hálózatban a Poli-Farbe termékek sikeres szezont zártak, hiszen a cég termelésének idei növekedésénél nagyobb arányban nőtt az ott forgalmazott áruk értéke. Amint Szabó Antal mondta, reményeik szerint idén 8-10 százalékkal nő az árbevétel, ami azt jelenti, hogy a gyártott mennyiség 3-4 százalékkal emelkedik.
A két évtizedes, magyar cég erdélyi és szlovákiai exportbővülése idén meghaladja a belföldi piacon elért növekedést. Pillanatnyilag nem tervezik, hogy kilépnek a Kárpát-medencéből, noha kisebb mennyiségben Poli-Farbe Policolor vakolatot és Platinum festéket Írországba és Angliába is szállítanak. Ezek a megrendelések azonban elenyészőek a 37 ezer tonnás termeléshez képest.
Magyarországon körülbelül ezer olyan festéküzlet van, amelyet családi vállalkozás működtet vagy abból nőtte ki magát az utóbbi években. A családi szakboltokat azonban egyaránt sújtotta a multinacionális cégek térnyerése és az építőipar, a hőszigetelő- és a barkácspiac mélyrepülése.
A Poli-Farbe azért vágott bele a Pannon Festék Hálózat megszervezésébe, hogy ezáltal legnagyobb vevőinek, a családi szakkereskedéseknek és persze a saját termékeinek egyaránt jövőt biztosítson. A kiskereskedések egységes arculatot, az üzlet egy részének berendezését, marketinget és kedvezményeket kapnak a festékgyártól, az pedig stabil értékesítési csatornához jut.
Másfél éve a hálózathoz közel 140 üzlet tartozott, ma pedig több mint 90 vállalkozás 120 üzlete áll kapcsolatban a bócsai vállalattal. Másrészt viszont felére kellett csökkenteni a DuPont-nal közösen fejlesztett, teflon adalékos festékcsalád, a 2011-ben Magyar Termék Nagydíjat elnyert Neo termelését.
Rossz időzítés
„Rosszkor próbálkoztunk négy éve egy prémiumtermékkel a piacon. Ezért csak azokat a termékeket hagytuk meg a teflon adalékanyaggal készülő termékcsaládból, amelyek az elmúlt négy év során bizonyítottak. A piaci visszajelzések szerint a homlokzati valamint a konyhai és fürdőszobai festékek között is szükség van lemosható teflon adalékanyaggal készült falfestékekre” – mondta Szabó Antal, hozzátéve, hogy a válság éppen akkor éreztette hatását a piacon, amikor a cég saját prémium családja, a Platinum fölé hozták be a Neót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.