Az 1930-as években két szakember és Tejgazdasági Kísérleti Intézet közreműködésével kidolgozott, mára tradicionális magyar sajtnak számító, Lajta sajt győzelmével zárult a SZEGA Nemzetek Sajtversenye, ahol már az első pillanattól a magyar sajt vezetett. A magyarok kedvenc külföldi sajtja a litván Dziugas, a 24 hónapig érlelt kemény sajt lett. A szavazatok alapján a dobogón végzett az olasz Burrata, amely kézműves friss sajt, és a Holland, Old Amsterdam, ami egy legalább 24 hónapig érlelt kemény sajt.
Magyarországon első alkalommal 2013. szeptember 4. és 15 között, a SZEGA Foods szervezésében rendezték meg a Nemzetek Sajtversenyét. Sajtgyártásáról nemzetközileg is elismert európai országok, tradicionálisan nemzeti sajtként számon tartott sajt-fajtája versengett a Magyarország Kedvenc Sajtja elismerésért.
A másfél hetes rendezvénysorozat ideje alatt egy honlapon gyűjtötték a szavazatokat. A tizenöt ország nemzeti sajtjának részvételével zajló versenyben a szervezőkön kívül, a sajtokat „benevező” Nagykövetségek is saját eszközeikkel buzdították szavazásra a Magyarországon élő külföldieket, és a külföldi sajtokért rajongó magyarokat.
Magyarország kedvence
A magyarok kedvenc sajtja tehát a Lajta sajt, a tanyasi pasztőrözött tejből készült, félkemény sajt lett. A II. világháború előtt újdonságnak számító Lajta sajtot mind a belföldi, mind a külföldi piacokon hamar megkedvelték. A receptjét az 1930-as évek végén dolgozta ki Mosonmagyaróváron Egyed István, Takó Imre irányításával és a Tejgazdasági Kísérleti Intézet közreműködésével. A háborút követően államosított nagyüzemekben is sor került a Lajta gyártására: az 1950-es évek elején kezdődött ipari termelése. Mára pedig Magyarország kedvenc sajtjává vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.