Ilyen változás volt július elsejétől a dohánytermékek forgalmazásának átszervezése is. Ez – mint Tóth Géza fogalmazott – az egész kereskedelmi szektort negatívan érintette. „Keressük azokat a módszereket, eszközöket, amelyekkel ezt a hatást ellensúlyozni tudjuk. Itt szó lehet további trafikok megszerzéséről – jelenleg háromszáznál több koncesszióval rendelkeznek a COOP-hoz köthető magánszemélyek –, a másik oldalon pedig olyan termékek, termékcsoportok forgalmazásának erősítéséről, amelyekkel ellensúlyozni lehet a bevételkiesést” – mondta el. Példaként említette azokat a „nem élelmiszer” termékeket, amelyekben a COOP üzletei eddig nem voltak annyira erősek. Azt is kiemelte ugyanakkor, hogy a magyar fogyasztók szemében a domináns tényező továbbra is az ár, így várható az olcsóbb kategóriába tartozó termékek kiemeltebb szerepe is.
A kedvezőtlen irányú tendenciára a COOP Csoport egy új középtávú stratégiával igyekszik megtalálni a választ. Ennek végrehajtására vállalkozott a cég új vezetője, aki előzőleg öt évig az Univer Coop Zrt. első embere volt. Tóth Géza szerint nem véletlen, hogy belülről választott vezérigazgatót a CO-OP Hungary: „mivel rendkívül sokrétű és bonyolult a rendszer, a tulajdonosok úgy érezték, előnyösebb, ha a vezető a rendszeren belülről érkezik”.
A középtávú stratégiáról elindultak a konzultációk a tulajdonosok között, konkrét elemei néhány hónapon belül kristályosodnak ki – mondta el a vezérigazgató. Az elmúlt években végrehajtott informatikai integráció és boltfejlesztés után itt elsősorban a hatékonyság növeléséről lehet szó, ám amit Tóth Géza szerint mindenképpen megtartanak, az a nagy területi lefedettség. Látszik, hogy ez a COOP előnye, még akkor is, ha a kisboltok kevésbé hatékonyak, mint egy nagyobb üzlet. Ám ha a beszállító partnerek az ebből eredő pluszköltségeket hajlandóak fedezni, akkor a hátrányokat ellensúlyozni lehet – tette hozzá.
Ami az erre az évre vonatkozó várakozásokat illeti, Tóth Géza szerint nagy siker lenne, ha – figyelembe véve a kieső dohányforgalmat – a csoport meg tudná őrizni az előző évi forgalmat. Ez a teljes csoportnál 530 milliárd forint körül alakult, ami néhány százalékos növekedés a 2011-es bevételhez képest.
Ötezer üzlet ellátása
A COOP Csoport száz százalékban magyar tulajdonban van, jelenleg közel 700 kis- és középvállalkozásból áll, amelyek több mint 32 ezer embernek adnak munkát. Az üzletláncnak több mint 3000 franchise boltja van és további 2000-et lát el áruval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.