FEJLŐDÉS Kesjár Edit vallja, jól döntött, amikor a kilencvenes években csatlakozott az ismert franchise-rendszerhez
Sokak szerint a gondos tervezésben, az alapos mérlegelés után meghozott döntésekben rejlik egy-egy vállalkozás sikere, Kesjár Edit, ismert békéscsabai mesterkozmetikus azonban üzletasszonyként, közel húszéves vállalkozói múlttal a háta mögött állítja: legfontosabb, ha úgy tetszik, stratégiai szintű döntéseit mindig emocionális alapon hozta meg az elmúlt évtizedekben. Vállalkozása hosszú távú fennmaradását kitartásán túl innovatív szemléletének, a folyamatos és átgondolt koncepció mentén megvalósított reklámjelenlétnek és nem utolsósorban az ismert kozmetikai világmárka, a High Care franchise-rendszeréhez való csatlakozásának köszönheti.
– 1984-ben végeztem kozmetikusként, és ’94-ig a helyi szolgáltató szövetkezet keretein belül dolgoztam. 1994. november 14-én nyitottam meg a saját szalonomat azon a helyen, ahol ma is működik – beszélt a kezdetekről a szakember, aki mindjárt az üzletnyitáskor három alkalmazottnak adott munkát. Az üzlet dolgozói száma volt, hogy a tízet is elérte, ma azonban – főként a 2007–2008-ban kezdődött recesszió eredményeként – ismét hárman dolgoznak az első pillanattól egyéni vállalkozóként ténykedő Kesjár Editnek.
– Az első 3–4 év nagyon kemény volt. A ’90-es évek inflációs hatásai, a hatalmas hitelkamatok borzasztóan megnehezítették a vállalkozói létet, de úgy éreztem, hogy kinőttem a hagyományos szövetkezeti miliőt, ezért muszáj volt kitartanom – idézi fel a vállalkozó, aki éppen jókor nyitott saját üzletet. A szépségipari szolgáltatások piaca és a hazai gazdasági környezet radikális átalakulása ugyanis azt eredményezte, hogy néhány év múlva ugrásszerűen megszaporodott a konkurensek száma. Kesjár Edit úgy véli, ennek főként az lehetett az oka, hogy a termelőüzemek megszűnésével vállalati szinten egyre kevesebb nőnek tudtak munkát biztosítani, így ők kénytelenek voltak egyéni vállalkozóként boldogulni, saját maguknak munkahelyet teremteni. Viszonylag kis befektetéssel – többségük otthon dolgozott vagy házhoz járt – fodrász-, kozmetikus-, masszőr- és műkörmös-vállalkozások tucatjai lepték el az egyébként sem túl nagy piacot.
– Egyedül nehéz fejlődni a kisebbeknek, pedig az nélkülözhetetlen. Ezért fontos a franchise, melyben kitalált, működő rendszerekre, folyamatosan magas minőségi elvárásokra épül a vállalkozás – hangsúlyozza a szakember, aki már rögtön a High Care magyarországi megjelenésekor, ’92–93-ban meglátta benne az előrelépés lehetőségét, s csatlakozott a hálózathoz. – Hatalmas volt a kontraszt a szocializmus éveiben tapasztalt szépségipari-szolgáltatói kínálattal, én pedig szerettem volna a minőség irányába haladni.
Választását mi sem bizonyítja jobban, mint hogy ma, közel két évtized után is a világméretű kozmetikai hálózat oszlopos tagja, s a High Care-rel a közelmúltban – a Mercedes és a Supershop mögött végezve – elnyerte a A ClientFirst Consulting által odaítélt Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban díj harmadik helyét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.